صدور ۱۴ هزار و ۸۵۳ سند روستایی در شهرستان دهاقان

مدیر بیناد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهاقان با اشاره به اقدامات این سازمان در ۱۰ سال اخیر، گفت: صدور ۱۴ هزار و ۸۵۳ جلد و برگ سند مالکیت،احداث ۲۰۲ واحد مسکونی و واگذاری ۶۰۹ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر ، از جمله اقدامات این سازمان است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، ابراهیم رضایی، اظهار کرد: در قالب عمران روستایی طرح‌های حوادث شامل احداث پل ارتباطی محله کمال آباد روستای قهه (تخریب شده در بارندگی فروردین)، جداره سازی سنگی رودخانه ضلع شمالی روستای همگین و اجرای کانال سنگی در روستای قمیشلو برای مهار حوزه آب‌ریز ضلع جنوبی روستا با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال انجام شد.

وی افزود: همچنین اجرای عملیات آسفالت در قالب اعتبارات استانی سال ۹۸، با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان، شامل عملیات روکش آسفالت خیابان اصلی روستاهای لاریچه، قمیشلو و همچنین معابر روستای قهه با تناژ آسفالت حدود ۲۰۰۰ تن و ادامه عملیات اجرایی پیاده‌روسازی شامل سنگ و مالون در روستای همگین و اتمام عملیات کانال سنگی کنار گذر خیابان شهید جان‌قربان در روستای لاریچه از دیگر عملیات‌های اجرایی انجام شده توسط این سازمان است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهاقان با اشاره به تهیه و اجرای طرح هادی در ۱۲ روستای این شهرستان، گفت: بازنگری طرح‌های هادی دو روستای علی‌آباد گچی و روستای همگین نیز در حال اجرا بوده و در راستای سنددار کردن منازل روستایی نیز تعداد ۱۴ هزار و ۸۵۳ جلد و برگ سند مالکیت صادر و تحویل متقاضیان شده است.

رضایی با اشاره به به بارندگی‌های سال ۹۸، افزود: در پی بارندگی‌های سال گذشته تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شد که از این تعداد ۳۶ واحد احداثی و ۴۶۴ واحد با سطح خسارت تعمیری است، تعمیرات واحدهای تعمیری اتمام یافته و واحدهای احداثی نیز با پیشرفت ۹۰ درصد در حال بهره برداری، تاکنون ۵۷۶۰ کیسه سیمان رایگان نیز به واحدهای احداثی تحویل داه شده‌است.

وی اضافه کرد: برای مقاوم سازی واحدهای ناکارآمد و کم دوام روستایی تاکنون تعداد ۱۹۰۰ فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی با کمک بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دهاقان گفت: طرح اقدام ملی نیز در مرحله ثبت‌نام، تشکیل پرونده و تهیه طرح و اخذ پروانه ساختمانی است، تا کنون بیش از ۴۰۰ برای تأمین تعداد ۵۰ پلاک (۱۰۰ واحد) برای تشکیل پرونده اقدام کردهاند.

رضایی افزود: در راستای محرومیت‌زدایی و تأمین مسکن اقشار مختلف تعداد ۲۰۲ واحد مسکونی احداث و و در قالب طرح مسکن مهر نیز تعداد ۶۰۹ واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شد.

وی اضافه کرد: در قالب مسکن شهری اتمام عملیات اجرایی پروژه ۱۰۶ واحدی شهر گلشن تا مرحله سفت‌کاری و نما، در حال سیر مراحل صدور اسناد مالکیت است، همچنین عملیات برق‌رسانی پروژه شامل روشنایی معابر با همکاری اداره برق شهرستان در حال انجام بوده، عملیات خدمات زیربنایی گاز و آب نیز با همکاری ادارات گاز و آب در هفته آتی شروع خواهد شد.

کد خبر 441332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن NL ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    سلام کارخیلی خوبی انجام شده که قابل تقدیروتشکراست ولی بدلیل عدم کارشناسی درست بعضی ازاسنادی که دارای وراث بوده وصدوراین اسنادبه نام سوء استفاده کننده مشکلاتی برای همشهریان ودادگستری بوجودآورده که خواهشمنداست دراین مورد اقدامات لازم طبق کارشناسی دقیق به عمل آید باکمال تشک