اهتمام عزاداران حسینی بر استمرار نذورات اقلام بهداشتی

دبیر ستاد بقاع متبرکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اهتمام عزاداران حسینی بر استمرار نذورات اقلام بهداشتی در بقاع متبرکه و هیأت‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا، فخرالدین صابری با بیان ارزیابی خود از اجرای مراسمات مذهبی در فضاهای سرباز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بقاع متبرکه و دیگر هیئت‌ها بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه محرم پرداخت و گفت: در ابتدا از همه مردم، دسته‌های عزاداری، مداحان و وعاظ کشور باید تشکر کرد که دستورات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا را جدی گرفته و در هنگام اجرای برنامه‌ها به مردم متذکر می‌شوند تا همه نسبت به سلامت خود و دیگر شهروندان با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی کوشا باشند.

دبیر ستاد بقاع متبرکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مداحان کشورمان و متصدیان مجالس عزاداری به خوبی واقفند که عزاداری و گرامیداشت یاد سیدشهدا و اصحابشان اگرچه مستحب و شایسته بوده، اما رعایت حق الناس امری که باید در نظر گرفته شده و این از واجباتی است که باید آن را مدنظر قرار دهیم.

صابری با بیان اینکه همه مردم امام حسین (ع) را به اقامه واجبات و ترک محرمات می‌شناسند، تاکید کرد: در نتیجه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در اجرای پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا همه هیأت‌ها این مساله را در نظر قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: اکثر هیأت‌ها در فضای باز برگزار شده و مراسم سخنرانی و عزاداری برای مردم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود و این مساله منجر به تأمین سلامتی مردم و کاهش شیوع کرونا می‌شود.

دبیر ستاد بقاع متبرکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد در همین مجالس عزاداری هستند که نذورات خود را متوجه اقلام بهداشتی برای خرید ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کرده‌اند و به طور رایگان در ابتدای مراسمات عزاداری در اختیار مردم قرار می‌دهند و همه این مسائل نشان دهنده این است که مردم آگاه و متدین کشورمان برای عزاداری سالار شهیدان اهتمام ویژه‌ای دارند و هم اجراکننده دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستند.

به گزارش میزان، صابری، تصریح کرد: در اماکن مقدسه و بقاع متبرکه هم همه این موارد رعایت شده است و تا به امروز این چنین رفتار شده است و در ادامه هم شب‌ها و روزهای تاسوعا مردم این مراقبت ویژه را خواهند داشت.

کد خبر 441207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.