کشف ۱۰ تُن چوب قاچاق در یک انبار دامداری در برخوار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار از کشف و ضبط ۱۰ تن چوب بلوط قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سهیل سهیلی اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، قاچاق چوب را حراج سرمایه ملی دانست و اظهار کرد: درسال‌های اخیر در کنار معضلاتی چون تغییر اقلیم و خشکسالی، بلایی تحت عنوان قاچاق چوب دامنگیر درختان جنگل‌های کشور شده و سرمایه‌های ملی کشور را نشانه گرفته است، سرمایه‌هایی که متعلق به نسل‌های آینده هستند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار نگاه ویژه‌ای به مبارزه با قاچاق چوب در این شهرستان دارد و بر این اساس مقصد قاچاقچیان چوب مانند کارخانه‌های چوب بری، کارگاه‌ها و همچنین انبارهای سطح شهرستان به صورت مستمر بازدید کنترلی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار در ادامه از کشف و ضبط ۱۰ تن چوب بلوط قاچاق در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این محموله به ارزش حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برخوار در بازرسی از یک دامداری در شهر دولت آباد کشف و ضبط شد و پرونده شخص متخلف جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات ارجاع شد.

سهیلی خاطرنشان کرد: از دوستداران طبیعت درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به عرصه‌های ملی، قطع درختان جنگلی، حمل چوب و زغال را با شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا یگان حفاظت اداره منابع طبیعی بتواند با متخلفان برخورد کرده و از تخریب عرصه‌های ملی جلوگیری کند.

کد خبر 440937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    باسلام خدا کنه همه مثل شما به فکر این مملکت ایران شده باشن با کمال تشکر از پیگیری