امضای تفاهم‌نامه اجرای ۴۰۰ طرح پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد

با امضای تفاهم‌نامه سه جانبه میان سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد و استانداری قزوین، ۴۰۰ طرح درآمدزایی از طریق پنل‌های خورشیدی، برای نیازمندان استان قزوین اجرایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، تفاهم‌نامه اجرای ۴۰۰ طرح اشتغال از طریق نصب نیروگاه پنج کیلوواتی تولید برق خورشیدی، برای نیازمندان با حضور مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و هدایت‌الله جمالی پور، استاندار قزوین به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه، گفت: ۴۰۰ نیروگاه خورشیدی (فتو ولتائیک) به منظور تأمین برق مورد نیاز شبکه سراسری، با ظرفیت پنج کیلووات برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد در استان قزوین اجرا می‌شود.

بختیاری اضافه کرد: هزینه اجرای هر واحد نیرو گاه خورشیدی پنج کیلووات ۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که ۲۰ میلیون تومان آن به صورت بلاعوض از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: همچنین مبلغ ۳۰ میلیون تومان به ازای هر طرح از محل صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه برای اجرای این نیروگاه‌های خورشیدی اختصاص می‌یابد که از طریق صندوق کارآفرینی امید و قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به هر مددجو پرداخت می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی طی ۲ سال انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه اشتغال‌زایی کمیته امداد، اولویت ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق روستایی دارای ظرفیت استقرار دائم جمعیت خواهد بود.

کد خبر 440930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.