روند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی چگونه است؟

مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان گفت: دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس به سه گروه دارای مدرک اقامت قانونی، دارای برگه حمایت تحصیلی و فاقد برگه حمایت تحصیلی تقسیم می‌شوند و هر کدام باید برای ثبت‌نام مراحلی را طی کنند.

مهدی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ثبت‌نام ۵۵ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در سال گذشته در مدارس استان اصفهان، اظهار کرد: امسال هنوز آمار دقیقی از تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی استان در دست نیست و زمانی که روند ثبت نام دانش آموزان تکمیل شود آمار دقیق به دست می‌آید.

وی افزود: دانش‌آموزان اتباع برای ثبت‌نام در مدارس به سه گروه دارای مدرک اقامت قانونی، دارای برگه حمایت تحصیلی، فاقد برگه حمایت تحصیلی تقسیم می‌شوند، گروه اول دانش‌آموزانی هستند که تمام اعضای خانواده دارای مدارک قانونی اقامت هستند و از خرداد ماه طبق روندی که آموزش و پرورش داشته است با توجه به داشتن مدرک کامل قانونی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: گروه دوم اتباعی هستند که اقامت قانونی ندارند و طبق دستور مقام معظم رهبری و مصوبه هیئت وزیران از سال ۹۴ به بعد برای آن‌ها برگه حمایت تحصیلی صادر شده است و ملاک ثبت‌نام آنها در مدارس داشتن این برگه است. ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی دارای این شرط از ۲۶ مرداد ماه شروع شده و تا نیمه شهریور ماه ادامه دارد.

وی در خصوص دانش‌آموزان اتباع خارجی که برگه حمایت تحصیلی ندارند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان امسال کلاس اول هستند و هنوز برگه حمایت تحصیلی دریافت نکرده‌اند که برای دریافت آن خانواده‌های این گروه از دانش‌آموزان باید در طرح‌های سرشماری سال‌های قبل شرکت کرده یا والدین آنها دارای برگه اقامت قانونی باشند. این گروه هم از ۱۰ شهریور ماه تا نیمه شهریور ماه باید برای دریافت برگه حمایت تحصیلی به دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی مراجعه کرده و برای ثبت نام در مدارس اقدام کنند.

سلیمانی شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی که سابقه تحصیل در مدارس ندارند را دریافت برگه سنجش سلامت از مراکز بهداشت دانست و افزود: این افراد بعد از دریافت برگه سنجش سلامت، برگه حمایت تحصیلی را دریافت کرده و در مدارس ثبت نام می‌شوند.

کد خبر 440899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ظاهر IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    عرض سلام و ادب. برای خانواده های اتباع که هنوز بچه ها شون مدرسه ای نشدن یا خانواده های که اصلآ بچه ندارن آیا برگه سرشماری میدن امسال یا خیر؟