هشدار اعطا در خصوص تجاری‌سازی خیابان ۱۷ شهریور

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با هشدار نسبت به تجاری سازی به جای توسعه فضای باز شهری برای شهروندان، گفت: تجاری سازی در ادامه محور امیر کبیر در بخش غربی خیابان ۱۷ شهریور محروم کردن شهروندان از توسعه فضای باز شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا امروز (سه‌شنبه) در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساخت میدانگاه امیرکبیر در منطقه ۱۴ تهران و استقبال بی‌نظیر شهروندان از آن، اظهار کرد: تفاوت این میدانگاه با پلازای ولیعصر کاملاً مشهود است زیرا پس از بهره‌برداری از پلازای ولیعصر، یکی از خبرگزاری‌ها تصاویری را از آن منتشر کرد و نوشت ۱۰۰ روز پس از افتتاح پلازای ولیعصر که سوت و کور افتاده اما ما شاهد بودیم میدانگاه امیرکبیر حتی در روزهای قبل از بهره‌برداری مورد استقبال شهروندان بوده است.

وی با بیان اینکه تذکر امروز من در رابطه با بخش غربی خیابان ۱۷ شهریور در منطقه ۱۲ تهران است، گفت: زمزمه‌ها و بحث‌هایی وجود دارد که قرار است در این محدوده ساخت و ساز تجاری و مسکونی وسیعی بشود در حالی که بافت منطقه بافتی متراکم است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران پرسید: چرا شهرداری رویکرد توسعه عرصه‌های باز را که موفق بوده است در بخش غربی خیابان ۱۷ شهریور ادامه نمی‌دهد؟

وی با بیان اینکه در این خصوص با بخش‌های مختلف شهرداری و سازمان نوسازی صحبت کرده‌ام، افزود: بخش‌های مختلف شهرداری پیگیر احداث میدانگاه در بخش غربی خیابان ۱۷ شهریور در منطقه ۱۲ تهران بودند اما ظاهراً تصمیم بر ساخت و ساز تجاری و مسکونی است.

اعطا تاکید کرد: هشدار می‌دهم که اگر در این بخش از تهران ساخت و ساز شود، شهروندان را از فرصت توسعه این محور و میدانگاه پیاده‌روی محروم کرده‌ایم.

کد خبر 440857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.