روحانی: از سال ۹۲ تولید طلا در کشور ۱۴ برابر شده است

رئیس جمهور با بیان این که دولت حاضر است برای معادن طلا سرمایه گذاری ویژه انجام دهد گفت: امروز موفق شدیم نسبت به سال ۹۲، تولید طلا را به ۱۴ برابر برسانیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در سومین روز از هفته دولت در آئین افتتاح و رونمایی از طرح‌های ملی در وزارت صنعت، معدن و تجارت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالیم که در هفته دولت باز هم موفق به افتتاح طرح بزرگ معدنی و صنعتی شدیم.

وی افزود: در رابطه با توسعه معادن طلا، هم برای اکتشاف وهم برای استخراج باید گفت که مساله طلا یک اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد یعنی همانطور که امروز معادن و پتروشیمی توانسته جای صادرات نفت را بگیرد گسترش معادن طلا و استخراج آنها می‌تواند به نوعی جایگزین ارز خارجی شود. کار بزرگی در این عرصه در کشور انجام می‌گیرد و اینجا به وزارت صنعت و معدن اعلام می‌کنم که دولت حاضر است برای معادن طلا، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام دهد و اگر امروز موفق شدیم نسبت به سال ۹۲ تولید طلا را به ۱۴ برابر برسانیم، در سال پیش رو هم حتماً قادریم یک تحول بزرگ ایجاد کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: به نظر من مساله فلز طلا و این معادن طلا با همه آنها متفاوت است. می‌تواند پشتوانه پول ما باشد، طلا می‌تواند در صنایع بسیار حساس کاربرد داشته باشد، بنابراین دولت آماده است در این زمینه تلاش و کمک بیشتری انجام دهد.

روحانی تصریح کرد: اینکه بحمدالله در آمارهای امروز تبیین شد که در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه پارسال دارای رشد هستیم این خیلی مهم است. در شرایط کرونا وقتی شرایط را با پارسال مقایسه می‌کنیم دارای رشد هستیم اینکه بیان شد که دنیا در حوزه فولاد به خاطر مساله کرونا در چهار ماهه آغاز امسال ۶ درصد کاهش داشته و ما ۱۰ درصد افزایش تولید داشتیم، بیانگر کار مهمی است که انجام گرفته است.

وی افزود: می‌خواهم از همه بنگاه‌های تولیدی که پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی مراعات کردند، تشکر کنم. همین امروز هم مردم شنیدند که در کارخانه عظیم آهن اسفنجی گفته شد که هیچ مبتلا نداریم و همه مشغول کار هستند. کارخانه عظیمی که حدود یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال تحویل می‌دهد و اینکه همه سالم هستند و کار می‌کنند، خوشحال کننده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان در آغاز کرونا یک توطئه‌ای داشتند و می‌خواستند بگویند همه کارها باید تعطیل شود، گفت: وقتی در اواخر فروردین اعلام کردیم که کسب و کارها باید باز شود و از آغاز کرونا اعلام کردیم که واحدهای تولیدی نباید تعطیل شود، دشمن خیلی عصبانی شده بودند و این رسانه‌های بیگانه، داشتند خودکشی می‌کردند که آقا دولت اصلاً برای جان مردم ارزش قائل نیست چرا همه جا تعطیل نمی‌شود. آنها می‌خواستند کشور را به بحران ببرند، می‌خواستند همه چیز تعطیل شود مثل کشورهای خودشان که برای نان و آب و برای وسایل بهداشتی از ساعت ۱۰ صبح صف بستند، می‌خواستند ما هم چنین وضعی را پیدا کنیم.

روحانی افزود: به نظر من یک کار بسیار دقیقی ستاد ملی کرونا از ابتدا با هوشمندی انجام داد و آن اینکه گفت تولیدی‌های ضروری حتی برای یک ساعت نباید تعطیل شود و اساساً همه بنگاه‌های تولیدی باید فعالیت خود را ادامه دهند، کسب و کار هم بعد از یک مدت زمانی از ۲۳ فروردین گشایش پیدا کرد و باز شد و بنابراین کار بزرگی انجام گرفت.

وی با بیان اینکه ایران کار بزرگی را در مقابله با کرونا انجام داد، ادامه داد: سه نفر از رهبران دنیا به من گفتند کار شما در ایران برای ما الگو شد که چگونه با کرونا مقابله کنیم و در عین حال فعالیت اقتصادی خود را ادامه دهیم.

رئیس جمهور با تشکر از همه دست‌اندرکاران مقابله با کرونا به موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور اشاره کرد و گفت: موضوع نوسازی ناوگان از آغاز دولتی دوازدهم مد نظر دولت بود که نوسازی بزرگی برای ناوگان حمل و نقل کشور انجام دهیم و همه چیز آن طراحی شده است قطعاتی که نیاز بود از خارج وارد شود، شرکت‌هایی که قرار بود قطعاتی را در داخل کشور بسازند، می‌خواستیم تمام ناوگان را نوسازی کنیم، اما کاری که ترامپ در سال ۹۷ انجام داد و خیانتی که به دنیا، ملت آمریکا و به ملت ایران کرد و عهد و پیمان را زیر پا گذاشت، باعث شد ما به خاطر آن قراردادها دچار مشکل شویم، اما این نوع سازی باید به شکل دیگر ادامه یابد از هر راهی که امکان پذیر است باید آن را نوسازی کنیم.

روحانی با تشکر از رانندگان کامیون افزود: در اینجا می‌خواهم از همه رانندگان کامیون تشکر کنم که در این ایام کرونا از آغاز سال حتی از ماه اسفند حمل و نقل را برای یک ساعت متوقف نکردند، پروتکل‌ها را مراعات کردند؛ تمام بار موجود در بنادر کشور به انبارها منتقل شد، به بنادر نگاه می‌کنیم می‌بینیم که میلیون‌ها تن بار وجود دارد همیشه ۳ میلیون تا ۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بندری که به تدریج می‌آید و بار دیگر جایگزین آن می‌شود رانندگان کار بسیار عظیمی در این ایام انجام دادند از آنها تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه ویدئو کنفرانس روز یکشنبه با هیئت دولت به مناسبت هفته دولت، گفت: ایشان بر مساله خام فروشی تاکید کردند، البته قبل نیز بر این موضوع همواره تاکید می‌کردند و حتی از سنگ‌های و زعفران قیمتی نام بردند؛ از وزارت صمت می‌خواهم در این دو مورد خاص که رهبری نام بردند حتماً یک تلاش ویژه انجام دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه صنعت بسته‌بندی در کشور، بیان کرد: این صنعت برای کشور مهم است و دولت آمادگی دارد در توسعه آن، به خصوص در بخش بسته‌بندی زعفران (طلای قرمز) و همچنین در سنگ‌های قیمتی که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، کار ویژه‌ای انجام شود.

روحانی افزود: دولت ضمن حمایت، آمادگی دارد به سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه بسته‌بندی زعفران و سنگ‌های قیمتی و سایر محصولات، کمک کند تا مردم بتوانند در این حوزه فعالیت مضاعف انجام دهند.

وی به رشد و جهش در تولید فولاد در هفته دولت اشاره کرد و گفت: امروز با افتتاح کارخانه آهن اسفنجی، حدود یک میلیون برای کشور، محصول به ارمغان می‌آورد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیار خوشحالیم که صنعت پتروشیمی و فولاد در سال‌های سخت ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ با وجود فشار دشمن توانستند بخش بزرگی از مشکلات را جبران کنند و ارز مورد نیاز کشور را تأمین کنند.

روحانی از همه کارگران، مهندسان و مدیران کشور به ویژه در حوزه‌های صنعت و معدن که در هفته دولت طرح افتتاح شد، تشکر کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم راه و مسیر استقلال کشور را در سایه فرهنگ عاشورا و اباعبدالله الحسین (ع) ادامه بدهیم.

وی همچنین در سخنانی پیش از افتتاح سه طرح ملی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده به روند به مقابله و مهار بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در این هفته اخیر دو استان‌های خوزستان و کردستان در مقابله کرونا بسیار بسیار موفق بودند البته شرایط استان‌های دیگر هم نسبت به هفته‌های قبل، بسیار تغییر کرده است.

رئیس جمهور افزود: از مدیران و مسؤولان و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خوزستان و کردستان که در روند مقابله با کرونا در این دو هفته خیلی خوب فعالیت کردند، تشکر می‌کنم.

کد خبر 440831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.