جستجوی پیشرفته به واتس آپ اضافه می‌شود

چینی‌ها با جمع‌آوری اطلاعات ژنتیکی بیش از ۷۰۰ میلیون مرد در این کشور بزرگترین پایگاه داده ژنتیکی جهان را تأسیس خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عرضه کوچک‌ترین ابررایانه دنیا، افزوده شدن خدمات جستجوی پیشرفته به واتس آپ، راه اندازی نخستین فروشگاه روی آب اپل، تأسیس بزرگترین پایگاه داده ژنتیک جهان در چین و ساخت موبایلی با باتری هفت هزار میلی آمپری توسط سامسونگ را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

کوچک‌ترین ابررایانه دنیا از راه رسید

شرکت ژاپنی ان ای سی از عرضه پلتفرم جدیدی به نام اس ایکس آئورورا خبر داده که کوچک‌ترین ابررایانه جهان محسوب می‌شود و در حوزه هوش مصنوعی کاربرد دارد. این پلتفرم با نام کامل SX-Aurora TSUBASA AI ارائه خدمات هوش مصنوعی را در عرصه بانکداری، بهداشت و درمان و برای استفاده مؤسسات مالی و اعتباری تسهیل می‌کند.

بخش اصلی این پلتفرم را پردازنده‌ای به نام وکتور انجین تشکل می‌دهد که دارای شش ماژول حافظه HBM2 بوده و به همین علت پهنای باند حافظه آن به ۱.۲ ترابایت در ثانیه می‌رسد.

این پلتفرم با زبان‌های برنامه نویسی متنوعی مانند سی، سی پلاس پلاس و فرترن سازگاری دارد و با نصب ابررایانه مذکور بر روی سیستم‌های رایانه‌ای شرکت‌های مختلف می‌توان خدمات تجارت الکترونیک، بانکداری، اتوماسیون اداری، شناسایی تخلفات و کلاهبرداری‌ها و تشخیص هویت را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ارتقا بخشید.

حداکثر ظرفیت حافظه این پلتفرم به ۳۸۴ گیگابایت قابل ارتقا بوده و حداکثر ظرفیت پردازش آن نیز به ۱۵۷.۲۸ ترافلاپس می‌رسد؛ قیمت این پلتفرم هنوز اعلام نشده است.

افزوده شدن خدمات جستجوی پیشرفته به واتس آپ

در تازه‌ترین به روزرسانی واتس آپ قرار است خدمات جستجوی پیشرفته به این برنامه پیام رسان اضافه شود تا کاربران راحت‌تر بتوانند مطالب مد نظر خود را بیابند. با استفاده از این خدمات می‌توان به سرعت پیام‌های دریافتی از مخاطبان را جست‌وجو کرد و مطالب مدنظر را در آن‌ها یافت. دسترسی سریع به عکس‌های به اشتراک گذاشته شده، فایل‌های گیف و ویدئوها در کنار متون، از جمله مزایای استفاده از خدمات جست‌وجوی پیشرفته واتس آپ است.

کاربران برای دسترسی به این خدمات باید برنامه واتس اپ خود را به روز کنند. این خدمات در نسخه ۲.۲۰.۱۹۷.۷+ در دسترس خواهد بود که هنوز عموم کاربران به آن دسترسی ندارند. زمان عرضه این نسخه تازه هنوز اعلام نشده است.

بعضی خدمات واتس آپ که تا به حال تنها در دسترس کاربران نسخه آی او اس بوده، از این پس در دسترس کاربران نسخه اندروید نیز قرار می‌گیرد، یکپارچه سازی قابلیت‌های ویدئو کنفرانس برنامه مسنجر رومز فیس بوک با واتس اپ یکی از این تغییرات تازه است که ضمیمه کردن اسناد، فهرست‌های تماس، عکس‌ها و فایل‌های صوتی را تسهیل می‌کند.

نخستین فروشگاه روی آب اپل راه اندازی می‌شود

اپل قصد دارد به زودی فروشگاهی روی آب در سنگاپور افتتاح کند. شرکت اپل صدها فروشگاه فیزیکی در سراسر جهان در اختیار دارد که به عنوان مراکز اجتماعی و تعمیر دستگاه عمل می‌کنند.

این شرکت تصمیم دارد به زودیسومین فروشگاه خود را در سنگاپور و در منطقه «مارینا بی سندز» افتتاح کند؛ البته تاریخ افتتاح آن مشخص نیست، اما یک نکته متمایزکننده درباره این فروشگاه این است که آن را بر روی خشکی نمی‌سازند.

فروشگاه جدید اپل در سنگاپور در یک ساختار گنبدی شکل قرار می‌گیرد که روی آب‌های خلیج شناور است. سخنگوی اپل در این زمینه گفت: «اپل مارینا بی سندز» به زودی در سنگاپور افتتاح می‌شود. این نخستین فروشگاه اپل در جهان است که روی آب قرار دارد؛ این مکان هم مانند بقیه فروشگاه‌های ما در سراسر جهان به مشتریان سرویس رسانی می‌کند.

چینی‌ها بزرگ‌ترین پایگاه داده ژنتیک جهان را تأسیس می‌کنند

چینی‌ها با جمع‌آوری اطلاعات ژنتیکی بیش از ۷۰۰ میلیون مرد در این کشور بزرگترین پایگاه داده ژنتیکی جهان را تأسیس خواهند کرد. در همین راستا جمع‌آوری نمونه خون بیش از ۷۰۰ میلیون مرد در این کشور آغاز شده که شامل نوجوانان و کودکان نیز می‌شود.

دولت چین این کار را با همکاری مدارس، شعب پلیس سراسر چین و بعضی نهادهای دولتی دیگر انجام می‌دهد. مقامات این کشور کار جمع‌آوری اطلاعات ژنتیکی مردان را در چین از سال ۲۰۱۷ آغاز کرده‌اند.

این کار پیشبرد طرح‌های جامع بهداشت و سلامت را در چین تسهیل کرده و به مقابله با بیماری‌های واگیردار و مسری در نقاط مختلف این کشور کمک شایانی خواهد کرد. از این اطلاعات می‌توان برای طراحی سیستم‌های کشوری هوش مصنوعی، راه اندازی سیستم‌های تشخیص چهره و افزایش ایمنی و امنیت ملی چین استفاده کرد.

اطلاعات یادشده به دستیابی یک نقشه جامع ژنتیک در چین کمک می‌کند که نتیجه آن ارتقای سیاست گذاری‌های جمعیتی، قومی، نژادی و تسهیل برنامه‌ریزی اقتصادی و اجتماعی برای عموم مردم خواهد بود. اجرای این طرح با همکاری شرکت دارویی ترمو فیشر آمریکا صورت می‌گیرد و کیت‌های جمع‌آوری نمونه‌های خون مورد استفاده در چین توسط این شرکت تولید شده است.

سامسونگ موبایلی با باتری ۷ هزار میلی آمپری می‌سازد

طبق اطلاعاتی که از گلکسی ام ۵۱ فاش شده، این موبایل با نمایشگر ۶.۷ اینچی و باتری هفت هزار میلی آمپری ساخته می‌شود و دوربین اصلی دستگاه ۶۴ مگاپیکسل است. در ماه مارس رندرهایی از موبایل گلکسی M۵۱ سامسونگ فاش شد و از آن زمان تاکنون کاربران منتظر جزئیات بیشتری درباره این دستگاه هستند.

در حال حاضر بعضی مشخصات گلکسی M51 در فضای آنلاین فاش شده که نشان می‌دهد این موبایل نمایشگر AMOLED در اندازه ۶.۷ اینچ دارد. همچنین RAM دستگاه در دو نسخه شش و هشت گیگابایت همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت داخل آن نصب شده است.

در کنار این موارد گلکسی M51 احتمالاً تنظیمات دوربین پشتی چهارتایی دارد و دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسل است، اما آنچه بیش از بقیه مشخصات توجه را به خود جلب می‌کند، باتری هفت هزار میلی آمپری با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی است.

دستگاه «گلکسی تب اس ۷» باتری ۷۰۴۰ میلی آمپری دارد و این امر نشان می‌دهد باتری سری تبلت در گلکسی M51 به کاررفته است.

کد خبر 440778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.