اجرای طرح نذر سلامت در هیئت‌های بزرگ کشور

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اجرای «طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال» با حضور جوانان در سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح از ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور سال جاری و به مدت ۱۳ روز در بیش از دو هزار هیئت بزرگ کشور در قالب تیم‌های پنج نفره اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره محمد گل افشان با اشاره به همراهی جمعیت هلال احمر با توجه به فرارسیدن ایام محرم، اظهار کرد: یکی از اهداف والای جمعیت هلال احمر در راستای آشناسازی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با منش انسان دوستانه حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان است.

وی افزود: با توجه به خدمات رسانی موفق به زائرین اربعین حسینی سال ۱۳۹۸ در داخل و کشور عراق، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در نظر دارد به منظور انسجام بخشی و اجرایی سازی پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های مذهبی ماه محرم سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا نسبت به اجرای «طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال» اقدام نماید.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: این طرح با هدف انسجام بخشی و اجرایی سازی پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های مذهبی ماه محرم و آشناسازی بیشتر جامعه با اهداف و برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

گل‌فشان اضافه کرد: ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط عضو توانمند و آموزش دیده تیم، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک داخل هیأت، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله دو متری، ضدعفونی دست‌های عزاداران از جمله رویکردهای مهم این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری چون سرفه، عطسه در ورودی هیأت‌ها، همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران از جمله اقداماتی است که توسط این اعضا انجام می‌شود.

کد خبر 440771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.