بیمه اعضای شوراها همچنان بلاتکلیف است

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها گفت: با گذشت ۱۴ سال از این مصوبه هنوز اتفاقی رخ نداده است؛ شاید به دلیل تأمین نشدن اعتبار، تاکنون به‌طور فراگیر یا شاید در سطح کشور اجرا نشده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، سعید صوفی اظهار کرد: هیئت وزیران طی مصوبه ۱۷ اردیبهشت ۸۵ و در پاسخ به پیشنهاد شورای عالی استان‌ها که وزارت رفاه و تأمین اجتماعی را موظف کرده تمام اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که تحت پوشش هیچ‌یک از صندوق‌های بیمه نیستند را با تأمین هزینه‌های مربوط از محل اعتبارات دولت، تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد.

وی ادامه داد: با گذشت ۱۴ سال از این مصوبه هنوز اتفاقی رخ نداده است؛ شاید به دلیل تأمین نشدن اعتبار، تاکنون به‌طور فراگیر یا شاید در سطح کشور اجرا نشده است.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها افزود: به استناد در ردیف ۱ ماده ۸۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوبه اول خردادماه ۷۵ و اصلاحات بعدی آن از مسئولان خواهشمندیم در راستای سیاست کلی دولت در حوزه سلامت که در ماده ۷۰ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی آمده، ردیفی را بدین منظور پیش‌بینی کنند تا زمینه‌ای برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اعضای شوراها شود.

کد خبر 440699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.