بهره‌برداری از زیر سامانه تحت وب بیمه بیکاری در کشور

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا کنون ۲۲ زیرسامانه آن در سراسر کشور عملیاتی شده و در حال بهره برداری است گفت:در حال حاضر، زیر سامانه تحت وب بیمه بیکاری نیز در سراسر کشور در حال بهره برداری و سایر زیرسامانه‌ها نیز در دست تکمیل و اجرای آزمایشی است.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی اظهار کرد: این اقدام در راستای تحقق اهداف شفافیت و بهبود فضای کسب و کار صورت گرفت.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اعتبارنامه نمایندگان کارگران در کارگاه‌ها، گواهی تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، تأیید صلاحیت شرکت‌های خدماتی ارائه خدماتی ارائه دهنده خدمات به دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی، پروانه دفتر مشاوره فنی طبقه بندی مشاغل کارگاه‌های مشمول قانون کار، گواهی ثبت شوراهای اسلامی کار و اعتبار نامه اعضای آن، پروانه صلاحیت و تأیید مشاوران و خدمات دهندگان حفاظت فنی و ایمنی، گواهی ثبت و انتخابات کانون‌های هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان‌ها و عالی از جمله این مجوزها است.

وی ادامه داد: گواهی نامه ثبت کانون کارگران بازنشسته شهرستان، استان و عالی، گواهی نامه ثبت برگزاری انتخابات انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی، پاسخ استعلام در خصوص بررسی نقشه‌های ساختمانی از حیث ایمنی کار و حفاظت فنی، گواهی نامه ثبت و گواهی برگزاری انتخابات مجامع نماینده کارگران استان و عالی، گواهی ثبت و برگزاری انتخابات کانون انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی استان، سراسری و عالی از دیگر مجوزهاست.

شاکرمی همچنین از برنامه راه اندازی و اجرای "سامانه جامع روابط کار" با هدف گذاری ۴۵ زیرسامانه خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های شاخص و هدفمند حوزه معاونت روابط کار برای تحقق شفافیت راه اندازی و اجرای "سامانه جامع روابط کار" است که بر اساس اولویت‌ها و نیازهای موجود و با هدف افزایش شفافیت برآیند کار، رضایتمندی جامعه هدف کارگران و کارفرمایان و نیز حفظ کرامت انسانی و دسترسی آسان و بدون تبعیض به خدمات به مردم ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه تا کنون ۲۲ زیرسامانه آن در سراسر کشور عملیاتی شده و در حال بهره برداری است اظهار کرد: سایر زیرسامانه‌ها نیز در دست تکمیل و اجرای آزمایشی است.

شاکرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، زیر سامانه تحت وب بیمه بیکاری نیز در سراسر کشور در حال بهره برداری است.

کد خبر 440668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.