آغاز بهره برداری از ۱۷ طرح آب و فاضلاب در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان از آغاز بهره برداری ۱۷ طرح بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی با صرف ۳۱۸ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایمنا، هاشم امینی اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شهری و روستایی، خطوط آبرسانی، شبکه جمع‌آوری فاضلاب، انشعابات آب، ساخت مخزن نگهداری آب و برق اضطراری ایستگاه‌های پمپاژ را از جمله اصلی‌ترین طرح‌ها برشمرد.

وی ادامه داد: خطوط انتقال و شبکه توزیع آب مناطق شهری با صرف بیش از ۷۰ میلیارد تومان در ۱۱۸ کیلومتر و خطوط آبرسانی و شبکه توزیع در ۱۱۰ روستای استان به طول ۱۹۱ کیلومتر و با صرف افزون بر ۵۷ میلیارد تومان انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان اضافه کرد: اجرای کلکتور و شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول ۱۰۵ کیلومتر و با هزینه بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان و نصب ۱۶ هزار فقره انشعاب آب با حدود ۹ میلیارد تومان و ۱۹ هزار و ۸۰۰ انشعاب فاضلاب با صرف بیش از ۲۵ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های هفته دولت امسال بود.

وی اجرای خط آبرسانی ۱۴۰۰ اضطراری را از جمله پروژه‌های شاخص بخش آب در استان عنوان کرد که ظرفیت آبدهی را بیش از ۳۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌دهد.

امینی با اشاره به اهمیت ساخت مخازن آب در مناطق مختلف خاطرنشان کرد: ساخت مخزن ۴۰۰ متر مکعبی با یک هزار و ۶۰۰ متر خط انتقال با هزینه ۱.۱ میلیارد تومان در شهرستان چادگان واقع در غرب استان و خرید و نصب مخازن پیش ساخته ۵۰ و ۱۰۰ متر مکعبی در روستاهای کوهپایه واقع در شرق استان با صرف ۲۰۰ میلیون تومان و ساخت مخزن یک هزار متر مکعبی شهرستان فریدن در غرب استان با ۷۰۰ میلیون تومان هزینه از جمله این اقدامات بوده است.

وی به آبرسانی به باغ بهادران، روستاهای فیلور و رحمت آباد به عنوان دیگر طرح‌های آبرسانی اشاره کرد و گفت: بهره برداری از برق اضطراری ایستگاه‌های پمپاژ چشمه لَنگان فریدون شهر واقع در غرب استان دیگر طرح‌های هفته دولت ۹۹ در این بخش به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان تصریح کرد: در هفته دولت امسال ۲۵۰ طرح مرتبط با این بخش با صرف هزینه ۵۰ هزار میلیارد تومان در ۳۱ روستای کشور افتتاح می‌شود و بهره برداری می‌رسد و بی شک نقش شایانی در خدمت رسانی و تأمین آب آشامیدنی سالم و پایدار خواهد داشت.

امینی گفت: از زمان یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و ادغام هر دو، حجم و گستردگی خدمات و فعالیت‌ها بسیار بیشتر شده و این امر به افزایش کیفیت خدمات به روستاها و کاهش اقدامات موازی در شهرها و روستاها کمک شایانی می‌کند.

آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک دارد که حدود ۸۰۰ هزار مشترکان خانگی هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 440627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.