عاملان انتشار آگهی فروش سوالات کنکور ۹۹ دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی تهران از دستگیری عاملان انتشار آگهی دروغین فروش سؤالات کنکور ۹۹ در تلگرام خبر داد.

به گزارش ایمنا، سردار حمید هداوند از دستگیری سه نفر از عاملان انتشار آگهی کذب فروش سوالات کنکور ۹۹ در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ روز گذشته با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری، پروفایلی را در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی کردند که آگهی فروش سوالات کنکور ۹۹ را منتشر کرده بود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع پس از بررسی‌های کارشناسانه و انجام هماهنگی‌های لازم، پرونده مقدماتی تشکیل شد و رسیدگی آن در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی تهران گفت: با بررسی صفحه تلگرامی متهمان و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد؛ این افراد با استفاده از بستر شبکه اجتماعی تلگرام، با ایجاد کانالی جعلی اقدام به انتشار آگهی فروش سوالات کنکور در فضای مجازی با قیمت‌های گزاف کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس امنیت عمومی با بررسی پروفایل متهمان و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی مخفیگاه ۳ تن از افراد مرتبط با پرونده را در یکی از استان‌های شمال غربی کشور شناسایی و در نهایت در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرمان سایبری را به همراه ادله دیجیتال مجرمانه دستگیر کردند.

سردار هداوند تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن و فریب پلیس را داشتند که با هوشیاری کارشناسان پلیس امنیت عمومی تهران لب به سخن گشودند و به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان برای به بهانه در اختیار گذاشتن سوالات، مبلغی بیش از یک میلیارد ریال در نظر گرفته بودند، تصریح کرد: بدین ترتیب با تکمیل پرونده متهمان برای ادامه سیر مراحل قضائی به دادسرا ارسال شدند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران خاطرنشان کرد: با تلاش پلیس و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور، خوشبختانه هیچ خدشه‌ای به سلامت کنکور امسال وارد نشد.

کد خبر 440533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.