۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
توزیع ماسک رایگان در رومانی

شهردار براشوو، شهر قرون وسطایی رومانی، برای مهار ویروس کرونا تصمیم گرفت به طور رایگان ماسک در اختیار تمام شهروندان آسیب‌پذیر جامعه خود قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار براشوو پس از اقدامات پی‌در پی برای به حداقل رساندن شیوع بیماری کووید -۱۹ تصمیم گرفت شخصاً در توزیع ماسک رایگان میان شهروندانی که از نظر جسمی و مالی با مشکل مواجه هستند، شرکت کند. افراد آسیب‌پذیر جامعه در اولویت پیاده‌سازی این طرح قرار گرفتند و به هر یک از آن‌ها ۳۰ عدد ماسک تعلق گرفت. پس از آن شهردار از کارمندان داوطلب شهرداری خواست، با مراجعه به دفتر مرکزی شهرداری ماسک‌های رایگان را تحویل بگیرند و پس از پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، آن‌ها را در اختیار افراد ذی‌صلاح قرار دهند.

البته دریافت ماسک رایگان به سادگی صورت نخواهد گرفت، بلکه افراد آسیب‌پذیر با در دست داشتن یک کپی از کارت هویت خود و ارائه مستنداتی مبنی بر وضعیت جسمی و مالی خود به عنوان افراد ذی‌صلاح شناخته می‌شوند و سپس تعداد ۳۰ ماسک رایگان دریافت می‌کنند.

پیش از این، مقامات رسمی براشوو استفاده از ماسک را برای تمام مردم شهر در مکان‌های عمومی اجباری کرده بود اما متأسفانه بسیاری از مردم توان مالی خرید این تجهیزات ایمنی را نداشتند. از سوی دیگر، از آن‌جا که ماسک‌ها تنها برای مدت زمان کوتاهی دوام دارند و مرتب باید تعویض شوند، مردم برای خرید آن‌ها با مشکل مواجه می‌شدند و در بسیاری از موارد افراد از ماسک‌هایی که خاصیت نفوذناپذیری خود را از دست داده بودند، استفاده می‌کردند. همین امر شهردار براشوو را به توزیع ماسک رایگان در میان افرادی سوق داد که از نظر مالی توان تهیه آن‌ها را نداشتند.

البته شهردار براشوو تنها به اجرای این پروژه اکتفا نکرده و از کارکنان شهرداری خواسته است تمام اقدامات لازم را جهت پایین آمدن نمودار شیوع ویروس کرونا در میان مردم، با تاکید بر حمایت مالی خود، در پیش گیرند. کارمندان شهرداری نیز متعهد شده‌اند همزمان با توزیع ماسک، تمام نیروی خود را به کار گیرند تا فرصت‌هایی برای ایجاد فاصله اجتماعی بین شهروندان به وجود آورند. این افراد در حین توزیع ماسک رایگان بین شهروندان آسیب‌پذیر براشوو تمام پروتکل بهداشتی را رعایت کردند تا احتمال انتقال ویروس بین خود و دریافت‌کنندگان ماسک را به حداقل برسانند.

کد خبر 440522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.