۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
پارک بانوان غرب زنجان افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، پارک بانوان غرب زنجان که با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۴۵ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب‌الله ملائی یگانه، شهردار زنجان در آئین بهره برداری از پارک بانوان (خانواده) غرب زنجان با بیان اینکه این پارک در مساحت ۴.۵ هکتار احداث شده است، اظهار کرد: قرار است این پارک تا رفع مشکل تملک برخی پلاک‌ها به صورت پارک خانواده مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر در توزیع امکانات و فضای سبز در نقاط مختلف شهر زنجان هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود، گفت: از محل اعتبارات دولتی چهار میلیارد تومان و از اعتبارات داخلی شهرداری ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه مساحت فضای سبز این پارک ۶۵۰ مترمربع است، گفت: مصرف آب در این فضا با کاشت ۴۰ نوع درخت و گونه‌های مختلف که به آبیاری کمتری نیاز دارد به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

یگانه با بیان اینکه با احداث این پارک هر شهروند زنجانی دارای ۱۰ سانتیمتر فضای سبز شده است، تصریح کرد: امیدواریم با تأمین بموقع اعتبارات و همکاری دولت و شورای شهر شاهد بهره برداری آن در موعد مقرر باشیم.

وی توسعه ۵۰ پارک را از برنامه‌های آینده شهرداری زنجان برشمرد و افزود: تاکنون ۳۰ درصد اعتبارات سازمان پارک‌ها که در بودجه امسال پیش‌بینی شده بود تحقق پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این ۵۰ پارک را در شهرک‌های اقماری و سطح شهر احداث کنیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه سپاه استان همکاری خوبی با شهرداری زنجان در احداث دیوار این پارک داشته است گفت: این دیوار در کمتر از دو ماه احداث شد.

یگانه از پروژه سبزه میدان به عنوان بزرگترین پروژه شهری زنجان یاد کرد و گفت: این پروژه در مرکز شهر واقع شده است و همکاری مسئولان استانی در تأمین اعتبارات مورد نیاز این پروژه که احداث آن از ۳۰ سال قبل آغاز شده است، رضایت شهروندان را در پی خواهد داشت.

کد خبر 440437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.