ایمن‌سازی ۳۴۲ مرکز درمانی و خدماتی در شهر اصفهان

معاون خدمات شهری و جانشین ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان از شناسایی ۳۴۲ مرکز مرتبط با سلامت در این کلانشهر خبر داد و گفت: طرح شناسایی مراکز درمانی با هدف بررسی میزان ایمنی و الزام به اجرای ایمن‌سازی برخی مراکز اجرایی شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت شناسایی مراکز درمانی دارای کاستی و لزوم ایمن سازی آن‌ها گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر اهمیت جنبه‌های رفتاری و فرهنگی مدیریت ایمنی افزایش یافته است، اما تجربه نشان می‌دهد علی‌رغم به کارگیری فاکتورهای حفاظتی شدید، احتمال بروز حوادث بزرگ در مجموعه‌هایی با ریسک بالا همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: بیمارستان و مراکز درمانی اولین مکانی است که بعد از بروز هر حادثه‌ای محل مراجعه افراد بوده و جایگاه آن‌ها اهمیت بسیاری دارد به همین دلیل باید ایمنی و آمادگی آنها پیش از وقوع حادثه بررسی شود.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان تاکید کرد: پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازگشت به شرایط اولیه چهار فاز اصلی مدیریت بحران بشمار می‌رود و باید برای چنین موقعیت‌هایی آموزش دیده و اقدامات مناسب بشود تا هزینه کمتری در مقابل بلایا پرداخت شود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای مقابله با خطرات، شناسایی مراکز درمانی و ایمن‌سازی آنها همچنین برخورد با مواردی است که نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند و منجر به بروز حادثه‌های تأسف بار می‌شوند.

امیری با بیان اینکه به منظور بالا بردن ایمنی باید مناطق حیاتی و بیمارستانی شناسایی شود، گفت: از جمله مراکز حیاتی، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها و مراکزی است که مردم در حوزه سلامت به خدمات آن‌ها نیازمند هستند.

وی با اشاره به طرح شناسایی مراکز درمانی شهر اصفهان، اظهار کرد: طرح شناسایی مراکز درمانی با هدف بررسی میزان ایمنی و الزام به اجرای ایمن‌سازی آن‌ها اجرایی شده است و با مجموعه‌هایی که موارد ایمنی را رعایت نمی‌کنند و یا در کاربرهای غیر درمانی فعالیت دارند از طریق مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی می‌شود.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان ادامه داد: در یک ماه گذشته توسط عوامل شهرداری اصفهان تعداد ۳۴۲ مرکز درمانی و خدماتی مرتبط با سلامت شناسایی شده که از این تعداد می‌توان به ۳۴ بیمارستان و ۶۵ درمانگاه اشاره کرد.

وی با اشاره به نقاط تمرکز مجموعه‌های درمانی، تصریح کرد: مناطق شش، یک، سه و چهار شهرداری اصفهان به ترتیب بیشترین تعداد مراکز درمانی را به خود اختصاص داده‌اند.

امیری مجموعه‌های درمانی شناسایی شده را به ۱۰ مجموعه تقسیم کرد و گفت: مراکز شناسایی شده شامل بیمارستان‌ها، درمانگاه، مراکز تصویر برداری (رادیولوژی، سونوگرافی، MRI) فیزیوتراپی، کلینیک پزشکی، آزمایشگاه، ساختمان پزشکان، مرکز بهداشت و ساختمان پزشکان به همراه مراکز تصویر برداری و آزمایشگاه است.

وی تاکید کرد: الزامات پدافندی از نکاتی است که باید به آن توجه داشت و به سمتی حرکت کرد که هر مجموعه‌ای که ایجاد می‌شود رویکرد پدافندی باشد.

وی ادامه داد: موارد شناسایی شده جهت رسیدگی به مناطق پانزده گانه ابلاغ شده تا بر اساس استانداردهای لازم مورد بررسی و بازرسی‌های مداوم قرار گیرد و همچنین در خصوص برخورد با مواردی که در کاربری‌های غیر درمانی فعالیت می‌کنند، اقدامات لازم و قانونی بشود.

کد خبر 440388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.