از آذری تا ساکت؛ چه کسی مدیرعامل باشگاه سپاهان می شود؟

پس از پنج ماه خالی بودن صندلی مدیرعاملی در سپاهان، هیئت مدیره این باشگاه در تکاپوست تا به زودی مدیرعامل جدید را پیش از لیگ قهرمانان معرفی کند. در چنین شرایطی بازار گمانه‌زنی‌های رسانه برای نام جدید ریاست اجرایی طلایی‌های اصفهانی حسابی داغ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان که هفته گذشته با پایان لیگ برتر در جایگاه پنجم جدول ایستاد و شانس حضور در آسیا برای فصل آینده را به طور کامل از دست داد، حالا در سردرگمی فراوانی بسر می‌برد. کمتر از ۲۳ روز تا آغاز دیدارهای سپاهان در لیگ قهرمانی زمان باقی است و این باشگاه هنوز سرمربی و مدیرعامل ندارد. پزشک سخنگوی باشگاه که این روزها به نفر نخست سپاهان در رسانه‌ها و سایر میادین تبدیل شده، هفته گذشته در برنامه تلویزیونی به هواداران این تیم قول داد که پیش از رقابت‌های آسیایی، سرمربی و مدیرعامل زردپوشان مشخص شود.

مسعود تابش در اواخر سال گذشته و درست پس از ماجرای بازی با پرسپولیس از مدیرعاملی باشگاه استعفا داد و حالا همچنان با گذشت بیش از پنج ماه از این اتفاق، صندلی ریاست سپاهان در باغ فردوس خالی است و منوچهر نیکفر بود که امور اجرایی باشگاه را در این بازه به دست گرفت. با این حال نیکفر که در ابتدا به نظر می‌رسید از گزینه‌های تصدی مدیرعاملی سپاهان باشد، با عملکرد منزویانه خود در کوران مشکلات باشگاه، چهره مدیریتی‌اش نزد هواداران را خراب کرد و به نظر می‌رسد در نقطه پایان همکاری با سپاهان قرار دارد.

تجمع اعتراضی روز جمعه جمعی از هواداران سپاهان روبروی باشگاه و سردادن شعارهایی علیه نیکفر و در خواست استعفا از او مهر تأییدی بر این موضوع زد. حتی روز گذشته یکی از رسانه‌ها مدعی شد نیکفر از عضویت در هیئت مدیره سپاهان استعفا داده است؛ خبری که البته هنوز توسط هیچ شخصی در این باشگاه اصفهانی تأیید نشده است. با وجود این به نظر می‌رسد نیکفر که سمت مهمی در کارخانه فولاد مبارکه دارد و حتی در زمان سرپرستی تنها یک روز کاری در هفته را به باغ فردوس می‌آمد، علاقه مند است هم چون گذشته از فعالیت خود در باشگاه بکاهد و تمرکز بیشترش را روی امور کارخانه بگذارد.

آذری در انتظار یک تصمیم خانوادگی

سعید آذری، مدیرعامل فعلی فولاد و سابق ذوب آهن که از شناخته‌شده‌ترین مدیران فوتبال بشمار می‌رود، پس از جدایی از جمع گاندوها به خوزستان رفت و موفق شد با کسب سهمیه توسط این تیم رزومه خود را پربارتر از قبل کند. اگر چه چند ماه قبل و بلافاصله پس از استعفای تابش، گمانه‌زنی‌های فراوانی از سوی رسانه‌ها در خصوص جانشینی آذری شد، ا ما او اعلام کرد تا پایان فصل آینده با فولاد قرارداد دارد و نمی‌تواند این پیشنهاد را بپذیرد.

حالا و با گذشت چند ماه، پالس‌های فراوانی نشان می‌دهد آذری فاصله چندانی با بازگشت دوباره به اصفهان ندارد. او روز گذشته در مصاحبه‌ای که با رادیو تهران داشت اظهار کرد شاید به دلیل شرایط ویژه خود و دوری از خانواده نتواند در اهواز بمان و تصمیم دیگری بگیرد. یکی از رسانه‌ها مدعی شد آذری تمایل دارد در فولاد بماند، اما در تلاش است خانواده‌اش را به خوزستان بیاورد. اگر خانواده او حاضر به زندگی در اهواز شوند، آذری در فولاد ماندگار می‌شود اما چنانچه نپذیرند به احتمال فراوان او به اصفهان باز می‌گردد.

هفته گذشته بسیاری از هواداران ذوب آهن با هشتگ‌هایی زیر پست اینستاگرامی استاندار اصفهان، از رضایی خواستند آذری را به شهر مادری‌اش برگرداند. آذری روز گذشته در گفت و گوی رادیویی خود گریزی نیز به این موضوع زد و گفت: " در ارتباط با بحث بازگشت به ذوب آهن، هفته پیش هواداران خونگرم ذوب آهن و سپاهان در فضای مجازی مطالبه‌ای برای مدیریت بنده داشتند. ظاهراً آقای استاندار اصفهان هم برای مدیرعامل کارخانه توییت زده است که "آذری را برگردانید" ولی از همین جا می‌گویم کارم در ذوب آهن تمام شده است. شرایط ذوب آهن عوض نشده است. کسانی که مرا اخراج کردند هنوز در این باشگاه حضور دارند. اتفاقاً آنها باید جوابگوی عملکردشان در این فصل باشد. مدیریت اصفهان کوتوله پروری شده است. فرقی هم نمی‌کند کجای ورزش باشد؛ کوتوله‌هایی که به این و آن وصل هستند."

این صحبت‌ها نشان می‌دهد حتی اگر آذری عزم بازگشت از اهواز را بکند، قطعاً مقصدش ذوب آهن نخواهد بود و تنها شانس او برای بقا در حیطه مدیرعاملی در اصفهان، سپاهان است. اگر چه این چندمین بار است که نام آذری در حوالی سپاهان به گوش می‌خورد اما این بار پیشنهاد بسیار جدی‌تر شده است. از راهروهای این باشگاه اصفهانی شنیده می‌شود با آذری برای مدیرعاملی تماس گرفته شده ولی او فعلاً این پیشنهاد را نپذیرفته است. با این حال نباید کار سپاهان و آذری را تمام شده دانست و این مدیر موفق اصفهانی به نظر در انتظار پاسخ خانواده خود برای نقل مکان به خوزستان است در غیر این صورت احتمالاً با آغوش باز پیشنهاد طلایی‌پوشان را قبول خواهد کرد.

بازنشستگی، سنگ بزرگ ساکت در راه بازگشت به اصفهان

محمد رضا ساکت که سابقه ۹ سال حضور درخشاندر سپاهان را دارد یکی از گزینه‌های اصلی سپاهان برای مدیرعاملی است. ساکت که حالا چند سالی در فوتبال ملی فعالیت داشته، با رفتن تاج و غروب فدراسیون اصفهانی، چندان بدش نمی‌آید دوباره در اصفهان و خانه خود یعنی سپاهان طلوع کند. البته به گوش می‌رسد ساکت برای نشستن دوباره بر صندلی طلایی‌پوشان باید با موانع قانون بازنشستگی دست و پنجه نرم کند.

این در صورتی است که سه سال قبل زمانی که تابش به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شده بود نیز همین معضل را داشت اما به نظر صنعتی بودن سپاهان این امکان را به مسعود تابش داد تا بی‌دغدغه بر صندلی ریاست تکیه بزند. نمونه چنین موردی در سایر باشگاه‌های صنعتی مثل پیکان و سایپا نیز به چشم می‌خورد و باید دید در این شرایط باز هم قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان یقه ساکت را همانند جدایی‌اش از فدراسیون خواهد گرفت؟

رحیم‌زاده؛ هندبالیستی ضد فوتبال!

مجید رحیم‌زاده از پیشکسوتان هندبال سپاهان نیز از شانس‌های مدیرعاملی این باشگاه است اما بر خلاف دو گزینه بالا اقبال خوبی بین هوادران ندارد. صحبت‌های پیشین این پیشکسوت هندبال علیه فوتبال باعث شده تا طرفداران این تیم اصفهانی از انتخاب رحیم‌زاده نگران باشند. او چند سال قبل در مصاحبه‌ای گفته بود: ۲۷ سال در باشگاه سپاهان بودم اما آیا سپاهانی‌ها مرا می‌شناسند و خبری از من دارند، در حالی که محرم نویدکیا ۱۳ سال سابقه بازی دارد بسیار بیشتر از من شناخته شده است.

این صحبت‌ها نشان می‌دهد رحیم‌زاده دل خوشی از فوتبال و احتمالاً محرم نویدکیا ندارد و بسیاری از هواداران سپاهان مدیریت او را به دوران طاهری تشبیه می‌کنند. اگر چه رحیم‌زاده برخلاف ساکت و آذری درون مجموعه باشگاه است و طبق شنیده‌ها نظر مساعد مدیران کارخانه را با خود دارد، ولی مقبولیت پایینش نزد هواداران ممکن است سبب شود تا هیئت مدیره قید انتخاب او و ایجاد چالش جدید بین مدیران باشگاه را بزند. گفتنی است بنا بر صحبت‌های قبلی رحیم‌زاده، انتخاب او احتمالاً حضور نویدکیا به عنوان سرمربی روی نیمکت سپاهان را منتفی خواهد کرد.

کد خبر 440346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.