تامین زمین ۷ هزار واحد مسکن ملی در اصفهان

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سهم این سازمان در طرح اقدام ملی مسکن مجموعا ۱۱ هزار واحد است، گفت: تا کنون زمین هفت هزار واحد آن تامین شده است.

حمید دیمویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سهم استان اصفهان در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن هفت هزار واحد برای شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بود، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اقدامات مربوطه به چهار شهر دارای بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان را نیز به بنیاد مسکن واگذار کرد و اکنون سهم بنیاد مسکن استان اصفهان در طرح اقدام ملی ۱۱ هزار واحد مسکونی است.

وی افزود: زمین حدود هفت هزار واحد از این تعداد تا کنون تأمین شده است، اداره کل راه و شهرسازی پیگیری‌ می‌کند تا بتوانیم زمین لازم برای سهمیه ۱۱ هزار واحدی استان را تأمین کنیم.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: از هفت هزار واحدی که سهمیه استان اصفهان بود حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد در قسمت واگذاری ساخت به انبوه سازان طراحی شده و به مراحل صدور پروانه رسیده است، از این تعداد حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد به صورت انبوه سازی و دو هزار و ۵۰۰ واحد نیز به صورت واگذاری گروهی ساخته خواهد شد.

دیمویی با بیان اینکه زمین این واحدها در تملک راه و شهرسازی بوده و این سازمان آن را تأمین کرده است، گفت: آورده ابتدایی متقاضی پس از افتتاح حساب در بانک مسکن ۴۰ میلیون تومان است که واریز آن پس از افتتاح حساب الزامی است.

وی اضافه کرد: در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی پروژه متقاضی مجدداً باید مبالغی را به حساب خود واریز کند همچنین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۸ درصد از طریق بانک مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود این مبلغ نیز پس از پیشرفت فیزیکی نسبی پروژه پرداخت می‌شود.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این واحدها با دو روش ساخته می‌شود، گفت: روش اول "واگذاری گروهی" است که زمین به گروه‌هایی از مردم بین دو تا شش نفر واگذار می‌شود و تهیه طرح بر اساس ضوابط شهرداری، تعیین ناظر نظام مهندسی، اخذ پروانه ساختمانی و انتخاب پیمانکار دارای صلاحیت بر عهده افراد متقاضی است و در نهایت پروژه با نظارت ناظر نظام مهندسی و بنیاد مسکن ساخته خواهد شد. پس از اخذ پروانه ساخت بنیاد مسکن افراد را برای گرفتن تسهیلات بانکی به بانک معرفی خواهد کرد.

وی گفت: در روش دوم اجرای پروژه به پیمانکارانی که حداقل امتیاز لازم برای دارا بودن صلاحیت را دارند واگذار می‌شود و با نظارت بنیاد مسکن قرارداد بسته شده و مراحل بعدی نیز با واگذاری تسهیلات به انبوه ساز و تامین آورده متقاضیان انجام خواهد شد، متقاضیان آورده خود را در طول مدت پروژه به انبوه ساز یا پیمانکار پرداخت می‌کنند.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: تا کنون یک هزار و ۸۰۰ نفر در استان اصفهان افتتاح حساب کرده‌اند، از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر آورده اولیه خود را به حساب بانک مسکن واریز کرده‌اند.

کد خبر 440284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.