امکان احیای باغ‌های خسارت دیده از زوال مرکبات فراهم شد

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور از امکان احیای باغ های خسارت دیده از زوال مرکبات از طریق تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: اعطای تسهیلات صرفا با ارائه طرح تحقیقاتی و به صورت تدریجی به باغداران امکان پذیر است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، روز شنبه یکم شهریور ماه همزمان با هفته دولت، روح الله خدارحمی در بازدید از باغ‌های خسارت دیده از زوال مرکبات شهرستان داراب ابراز کرد: باغداران باید با در نظر گرفتن سود تسهیلات بانکی، طرحی را به منظور احیا و یا تغییر الگوی باغ‌ها انتخاب کنند که با توجه به سودآوری در نهایت بار مالی زیادی به آنان تحمیل نشود.

وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات باید منجر به بهبود شرایط معیشتی تولید کنندگان شود، تصریح کرد: باید با ارائه طرح پایلوتی مناسب با منطقه، راهی برای نجات باغداران فراهم شود.

مدیرعامل بانک کشاورزی کشور با اشاره به اینکه شهرستان داراب از دهه ۳۰ مرکز تحقیقات محصولات باغی داشته است، تصریح کرد: با همکاری کشاورزان پیشرو در اجرای طرح تحقیقاتی فضای شهرستان متحول می‌شود.

خدارحمی به تسهیلات هفت و ۹ درصدی گلخانه در سال گذشته نیز گریزی زد و افزود: با توجه به اینکه دولت نتوانست یارانه را تأمین کند تسهیلات به همه گلخانه داران تعلق نگرفت اما امسال تسهیلات ارزان قیمت با طبق تقسیم بندی کشور در مناطق محروم با نرخ سود ۱۲ درصد و در غیر این صورت حوالی ۱۴ درصد است.

در ادامه بازدید محمدمهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه به منظور حمایت از باغداران خسارت دیده از زوال مرکبات این سازمان با بانک کشاورزی همکاری می‌کند، گفت: طرح تحقیقاتی جامعی با در نظر گرفتن نیازهای کامل در زمینه اصلاح و احیا و یا تغییر الگوی کشت باغ ارائه خواهد شد تا امکان تأمین مالی برای بانک وجود داشته باشد.

در ادامه این بازدید عباس زارع مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، محمدابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی، محمدحسن رزاق منش مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس، محمدجواد عسکری نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت و تعدادی از مدیران ستادی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند.

کد خبر 440268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.