آماده‌باش نیروهای عملیاتی شهرداری ملایر در ایام محرم

شهردار ملایر گفت: نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری از روز اول محرم به صورت آماده‌باش هستند و پس از انجام مراسم عزاداری هیئات حسینی که امسال فقط در محدوده مساجد حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود، اقدام به نظافت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، حسین بابائی اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری محرم تعداد ۳۵۰ عدد پرچم عمودی مشکی بزرگ در مبادی ورودی شهر، میدان امام حسین (ع) و بلوار سردار سلیمانی و تعداد ۴۵۰ عدد پرچم مشکی در خیابان‌های سطح شهر نصب شده است.

وی از نصب چهار هزار متر ریسه مشکی در سطح میادین، خیابان‌ها و بلوارهای شهر خبر داد و گفت: پرچم میدان انقلاب و تپه پدافند که هر کدام به وسعت حدود ۱۸۰ متر هستند، با پرچم مشکی و سبز تعویض شده است.

شهردار ملایر از چاپ بنرهای محرمی و نصب بر سازه‌های شهرداری در سطح شهر و نصب المان‌های محرمی خبر داد و خاطرنشان کرد: شش عدد المان پنجره فولاد، کتل و سازه‌های فلزی با نوشته‌های لبیک یا حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) در میادین سطح شهر نصب خواهد شد تا شهر حال و هوای عاشورایی پیدا کند.

بابائی ادامه داد: نیروهای حوزه معاونت خدمات شهری از روز اول محرم به صورت آماده‌باش هستند و پس از انجام مراسم عزاداری هیئات حسینی که امسال فقط در محدوده مساجد حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود، اقدام به نظافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم همشهریان ملایری با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و نریختن زباله در مسیرها، پیاده روها و جداول، پاکبانان شهرداری را یاری کنند، اظهار کرد: عملیات ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر در طول ماه محرم با قدرت بیشتر ادامه دارد و شهرداری اقدام به گندزدایی معابر و اماکن عزاداری می‌کند.

شهردار ملایر افزود: همچنین با توجه به تعطیلات چند روزه و امکان افزایش مسافران و مهمانانی که به شهر وارد می‌شوند، مساجد ورودی شهر آماده و عملیات ضدعفونی کردن آنها انجام می‌شود و سرویس‌های بهداشتی این مساجد چندین مرتبه در روز گندزدایی می‌شوند.

بابائی با اشاره به دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر سال جاری، گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این بیماری خطرناک، اجرای مطلوب برنامه‌های سوگواری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و طبق این تصمیم، جابجایی و حرکت هیئات حسینی و دسته‌جات عزاداری در مسیرها ممنوع بوده و در یک مکان برگزار می‌شود که باید در همان مکان‌ها هم فاصله‌های اجتماعی رعایت شود.

وی افزود: در همین راستا شهرداری ملایر دو مکان از بوستان‌های سطح شهر که تجمع در آنها خطر کمتری برای انتقال کروناویروس دارد را پیشنهاد داده که یک مراسم در پارکینگ باغ تاریخی سیفیه و مراسم دیگر در کنار المان شهدای گمنام بام ملایر برگزار می‌شود.

شهردار ملایر گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم با توجه به ممنوعیت هرگونه پذیرایی با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی نذورات خود را صرفاً در قالب مواد غذایی خشک یا لوازم بهداشتی قرار دهند.

بابائی ادامه داد: در همین راستا برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی و توزیع نذوراتی مانند شربت، چای و شیر در سطح شهر ممنوع بوده و در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری آنها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری ملایر آمادگی خود را به منظور همکاری با هیئات حسینی در زمینه ضدعفونی کردن و گندزدایی اعلام داشته و از کلیه شرکت کنندگان و شهروندان درخواست می‌شود موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را برای جلوگیری از شیوع بیماری خطرناک کرونا رعایت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 440155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.