چگونه مایکروسافت به یک شرکت کربن منفی تبدیل می‌شود؟ 

شرکت مایکروسافت قصد دارد میزان تولید کربن خود را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برساند و اثرات ناشی از کربن منتشر شده به دلیل فعالیت‌های این شرکت را از ابتدای تاسیس آن تا سال ۲۰۵۰ خنثی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت مایکروسافت قصد دارد به همراه هشت شرکت دیگر اتحادیه جدیدی به نام "Transform to Zero" ایجاد کنند تا سرعت اقدامات تجاری برای دستیابی به اقتصاد کربن صفر را تسریع بخشد؛ در این راستا رهبران صنایع برای ارائه راهکارهای دستیابی به هدف کاهش میزان کربن تولید شده گردهم می‌آیند. هشت شرکت دیگر که در این زمینه با مایکروسافت همکاری می‌کند شامل شرکت‌های مائرسک، دنون، مرسدس بنز، ناتورا، نایکی، استارباکس، یونیلور و ویپرو است.

این اتحادیه تمام تجارت‌ها را با ارائه چندین راهکار مؤثر به سمت انتشار کربن صفر هدایت می‌کند. این راهکارها شامل به اشتراک گذاشتن تغییرات تجاری شرکت‌هایی بوده که قرار است تا سال ۲۰۵۰ به انتشار کربن صفر برسند. کاهش شدید تولید کربن در تجارت‌ها و زنجیره‌های ارزش، همکاری با شرکت‌های مادر در زنجیره‌های تأمین، نوآوری و سرمایه گذاری در محصولات، خدمات و مدل‌های تجارت و تعامل با سیاست‌گذاران به منظور ایجاد انگیزه در پیشرفت به سمت انتشار کربن صفر از جمله این راهکارها محسوب می‌شود.

کاهش میزان تولید کربن

شرکت مایکروسافت محصول جدیدی به نام Microsoft Sustainability Calculator را ارائه کرده است که مشتریان ابری مایکروسافت می‌توانند از طریق این محصول کل کربن تولید شده از زیر ساخت ابری را اندازه‌گیری کنند. محصول جدید شرکت مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی این بینش را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد که چگونه میزان تولید کربن خود را کاهش دهند.

وابستگی کمتر به سوخت دیزلی

لازم است مایکروسافت برای حذف کامل کربن، تغییرات اساسی انجام دهد. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد وابستگی خود به سوخت دیزلی را تا سال ۲۰۳۰ از بین ببرد. با وجود اینکه سوخت دیزلی تنها کمتر از یک درصد از کل انتشار کربن را تشکیل می‌دهد، اما به نظر می‌رسد استفاده نکردن از آن باعث ایجاد تحول عظیمی می‌شود. این شرکت تصمیم گرفته است که از منابع سوخت کم کربن مانند هیدروژن و از روش ذخیره انرژی استفاده کند.

حذف کربن از محیط زیست

شرکت مایکروسافت در تاریخ اول ژوئیه مالیات مربوط به انتشار کربن داخلی برای هر قسمت از عملیات را افزایش داد. این اقدام می‌تواند اولین گام برای کاهش تولید کربن در نظر گرفته شود. بر اساس تعهدات شرکت مایکروسافت، بیش از نیمی از انتشار کربن این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کاهش پیدا می‌کند و تا سال ۲۰۵۰ نیز تمام کربن‌های تولید شده از زمان تأسیس این شرکت از بین می‌رود. مایکروسافت قصد دارد یک میلیون تن متریک کربن را در سال مالی جاری از محیط زیست حذف کند.

استفاده از انرژی پاک در مناطق محروم

از نظر مایکروسافت، مشکلات محیط زیستی بر همه جوامع به یک اندازه اثر نمی‌گذارد؛ بنابراین این شرکت به منظور سرمایه گذاری روی مناطق و جوامعی که تحت تأثیر مشکلات محیط زیستی قرار گرفته‌اند با Sol Systems شروع به همکاری کرده است. مایکروسافت با شروع این همکاری انرژی تجدیدپذیر خریداری کرده تا بتواند به مناطق محروم کمک کند از منابع انرژی پاک استفاده کنند. با ایجاد این همکاری مایکروسافت می‌تواند منابع انرژی خود را تا سال ۲۰۲۵ صد در صد تجدید پذیر کرده و مشکلات مربوط به اقلیم و محیط زیست را از بین ببرد.

کد خبر 440113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.