جشنواره فیلم ونیز با رعایت نکات ایمنی برگزار می شود

جشنواره فیلم ونیز روز جمعه دستورالعمل جدیدی را دربارۀ رعایت نکات ایمنی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا صادر کرد.

به گزارش ایمنا، بر این اساس در جریان این جشنواره ۱۰ روزه که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی اجباری خواهد بود.

این جشنواره دوسالانه در حالی برگزار می‌شود که امسال بسیاری از رویدادهای هنری در سراسر جهان از جمله جشنواره مشهور کن فرانسه به دلیل شیوع کرونا لغو شدند.

در جشنواره ونیز که امسال ۷۷ ساله می‌شود و قرار است از ۲ تا ۱۲ سپتامبر برگزار شود، صدها فیلمساز، بازیگر، خبرنگار و مدیران صنعت فیلمسازی شرکت می‌کنند.

سازمان‌دهندگان جشنواره اعلام کردند آن دسته از میهمانانی که از خارج از منطقه شنگن به ونیز می‌آیند، باید قبل از حرکت خود به سمت ایتالیا، نتیجه آزمایش کرونای خود را بفرستند. از همه این افراد پس از ورود به ونیز، بار دیگر تست کرونا گرفته خواهد شد.

قرار است امسال همه ورودی‌های این جشنواره به ردیاب حرارتی مجهز شوند و مایع ضدعفونی نیز در همه سالن‌های نمایش فیلم و مکان‌های برنامه‌ریزی شده برای ملاقات میهمانان در دسترس باشد.

پوشیدن ماسک نه تنها در داخل سالن‌ها بلکه در فضای بیرونی جشنواره اجباری است و علاوه بر این در اقدامی کم سابقه، به هواداران ستاره‌های دنیای سینما اجازه داده نخواهد شد تا در جریان مراسم فرش قرمز حضور یابند و از نزدیک تماشاگر رژه ستارگان در لباس‌هایی با طراحی‌های فاخر باشند. در جشنواره امسال، تنها خبرنگاران اجازه حضور در حاشیه مراسم فرش قرمز را دارند.

در داخل سالن‌های سینما، میهمانان اجازه نشستن کنار یکدیگر را ندارند و دست‌کم باید یک صندلیِ خالی میان آنها فاصله باشد.

امسال اصحاب هنر از ۵۰ کشور جهان در این جشنواره حضور دارند و قرار است در مجموع ۷۵ فیلم در بخش‌های مختلف آن شرکت داده شوند.

منبع: یورونیوز

کد خبر 440108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.