حواشی قرارداد ویلموتس/ پای وزیر ورزش به بهارستان باز می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت اظهارنظرهای مختلفی پیرامون مسائل مهم کشور انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می‌پردازیم؛

چهارشنبه ۲۹ مرداد

جلسه علنی مجلس چهارشنبه به ریاست قالیباف برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص لایحه دو فوریتی افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرا بورس ایران از طریق ثبت سهام با سلب حق تقدم و انتخاب ناظران پارلمان در شوراهای عالی در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی چهارشنبه مجلس با اشاره به آغاز عزاداری ماه محرم گفت: ما با پیروی از منطق عاشورا انقلاب کردیم و با تاسی به سیدالشهدا در برابر بزرگترین دشمن بشریت ایستاده‌ایم و از آب و خاک خود دفاع کرده‌ایم. پیروی از این خط همیشه ادامه خواهد داشت چون ما ملت امام حسین هستیم. مؤمنان تا امروز نشان دادند که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشتاز هستند و مطمئناً در اقامه عزای حضرت اباعبدالله نیز با رعایت همه پروتکل‌ها، حماسه‌ای دیگر را در زنده نگاه داشتن منطق مقاومت و عزاداری بر مصیبت‌های خاندان کرامت برپا خواهند کرد.

محمودی: مبارزه با مفاسد اقتصادی باید بدون رفتار عوام‌فریبانه باشد

سمیه محمودی در جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از وزیر بهداشت و کادر درمانی ایران گفت: بی تردید تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا و همراهی بعضی کشورهای وابسته آنها یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی است که اقتصاد کشور را دچار آسیب کرده است. هر چند نباید از مشکلات اقتصادی ناشی از سوءمدیریت و عدم برنامه‌ریزی صحیح دولت چشم‌پوشی کرد. اما بر خود وظیفه می‌دانم که این فرمایش حضرت علی (ع) را بخوانم که انسان صبور پیروزی را از دست نمی‌دهد هرچند زمان آن طولانی شود.

وی گفت: مردم ایران در شرایط سخت اقتصادی که چند سال گذشته به وجود آمده با حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی راه مقاومت را ادامه می‌دهند این مردم مصداق بارز صبوری هستند. از آنها قدردانی می‌کنم و در برابرشان سر تعظیم فرود می‌آورم. همچنین باید بگویم که شکست قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا در سازمان ملل نتیجه تلاش‌های دیپلماسی مقاومت و بردباری مردم ایران است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولین دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس و نام گذاری مجلس یازدهم با عنوان مجلس امید و انتظار اظهار کرد: مقام رهبری بهبود وضعیت معیشت مردم را اولویت این مجلس عنوان کردند. گام مجلس یازدهم در این راستا ایجاد قوانین سریع و شفاف به منظور کمک به دولت با هدف تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت و نظارت دولت است. عمیقاً معتقدیم قطع دست دولت در اقتصاد از فساد می‌کاهد و مسیر بهره‌وری و پویایی اقتصادی بیش از پیش هموار می‌شود.

محمودی اقتصاد هوشمند را برای برون رفت از مشکلات فعلی مؤثر دانست و تاکید کرد: کم هزینه ترین و مؤثرترین مسیر در حمایت از تولید بهبود فضای کسب و کار با اولویت رفع موانع زائد و بهبود فرآیندهای اداری و ایجاد مشاغل است. متأسفانه در زمانی که علاوه بر همه مشکلات ویروس کرونا بر گرفتاری‌های اقتصادی افزوده، بروکراسی اداری و عدم توجه برخی مدیران به مشکلات فعالان اقتصادی بیش از پیش به چشم می‌خورد که این هم ناشی از انتخاب مدیران سیاسی و ناکارآمد در بخش حساس بوده و می‌طلبد که مراجع نظارتی با جدیت بیشتری کار را دنبال کنند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت هیئت مقررات زدایی و تبدیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: از وزیر اقتصاد انتظار داریم ضمن فعال کردن این دو بخش گزارش اقدامات خود را به مجلس ارائه کند. مبارزه جدی با فساد باید بدون حاشیه سازی و رفتارهای پوپولیستی و عوام‌فریبانه باشد. هر سه قوا به دور از حاشیه‌های جناحی و گروهی و با ایجاد وفاق ملی مشکلات مردم را کاهش دهند.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: جلسه هماهنگی سران سه قوا برای تصمیم‌گیری در موارد ضروری و خاص ایجاد شده لذا انتظار داریم در این جلسات از تغییر مواردی که نیازمند اخذ نظر و رأی نمایندگان و تأیید شورای نگهبان است جلوگیری کرده و حفظ جایگاه نمایندگان و مجلس را مورد توجه قرار دهند.

محمودی در ادامه نطق خود با اشاره به وضعیت دانش آموزان خطاب به وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارتباطات گفت: بسیاری از دانش آموزان با شیوع کرونا ترک تحصیل کردند که آقای حاجی میرزایی باید به این موضوع ورود کند آذری جهرمی نیز از محل درآمدهای فروش اینترنت در راستای مسئولیت اجتماعی تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان بی بضاعت را تأمین کند.

وی عملکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قبال مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا را ضعیف عنوان کرد و با انتقاد از این وزارت خانه گفت: این بخش در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی بسیار منفعل است. وزیر محترم ضمن ارائه دلایل عملکرد نامطلوب باید برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهد.

محمودی در پایان نطق خود به اهمیت مسئله زنان و خانواده در جامعه ایران تاکید کرد و گفت: حمایت از زنان خانه دار و زنان شاغل با حفظ کرامت و شأن آنها، حمایت از امنیت اجتماعی زنان و زنان بدسرپرست و بی سرپرست باید مورد توجه مجلس قرار گیرد.

نقدعلی: دولت جوان انقلابی و جهادی می‌تواند مزه مدیریت دینی را به مردم بچشاند

حجت الاسلام والمسلیمن محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت که دولت از یک طرف مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق می‌کند اما یک مرتبه باعث نابودی سرمایه سرمایه گذاران جز در این عرصه می‌شود دولت از طرفی می‌گفت نسبت به گرانی بنزین تصمیمی ندارد اما یک شبه بنزین را گران کرد. دولت این روزها از یک طرف کنکور را لغو می‌کند اما بلافاصله لغو آن را لغو می‌کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به «کسری بودجه دولت دوازدهم» گفت: قوه مجریه برای جبران کسری بودجه به تصمیمات نامتعارفی مثل سلف نفتی آن هم بدون هماهنگی با سایر قوا دست می‌زند. این قوه با مربی خارجی قراردادی می‌بندد که محکومیتی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی به ارمغان می‌آورد و این در حالی است که کارگران هفت تپه و هفت تپه‌ها به خاک سیاه نشستند. وزیر دولتی که اعطای وام به زیر ۱۸ ساله‌ها و بالای ۴۰ ساله‌ها را ممنوع می‌کند سزاوار استیضاح و عزل است.

وی با بیان اینکه «مجلس انقلابی هیچیک از گزینه‌های نظارتی مثل تذکر، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص را منتفی نمی‌داند» گفت: همانطور که در پیام مقام معظم رهبری در آن تاکید شده بود در صورت لزوم می‌توانیم از همه ابزارهای نظارتی استفاده کنیم. امروز مجلس قصد دارد که تبعیض و بی عدالتی در نیروهای قراردادی، نهضتی و حق‌التدریس را با قانونگذاری و نظارت جهادی جبران کنند.

نقدعلی در مورد انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در انتخابات آینده می‌توانیم با روی کار آمدن یک دولت جوان انقلابی و جهادی مزه مدیریت دینی و خدمتگزاری را به مردم بچشانیم. امروز هرچند عالم استکبار نمی‌خواهد ابراز کند اما علامت‌های افول قدرت استکباری شیاطین هویدا است. آنها داعش را به وجود آوردند تا اسلام را خراب نشان دهند اما امروز عزادار این فرزند نامشروع هستند که شکست خورده و باقیمانده آن هم از منطقه جمع خواهد شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم در پایان نطق خود گفت: استکبار امروز با تلاش مذبوحانه قصد صدور قطعنامه علیه ایران را دارند که به شکر خدا این اقدام هم شکست خورد و چاره‌ای غیر از تشدید تحریم‌ها برای آنها باقی نمانده است. آنها این روزها به رژیم صهیونیستی تنفس مصنوعی می‌دهند اما نمی‌دانند که تمام این تلاش‌ها شکست خواهد خورد.

در طول جلسه علنی چهارشنبه نمایندگان در انتخابات‌هایی جداگانه ناظران پارلمان در هیئت نظارت بر مطبوعات / شورای فرهنگ عمومی / شورای معادن / کمیته هماهنگی اشتغال استان‌ها / شورای عالی نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی / شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها و هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان‌ها تعیین کردند.

همچنین بنا به تصمیم هیئت رئیسه مجلس و با حکم رئیس مجلس شورای اسلامی، پس از درگذشت عیسی جعفری نماینده فقید شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ مجمع نمایندگان استان همدان احمد حسین فلاحی نماینده همدان را به عنوان نماینده معین بهار و احد آزادی خواه نماینده ملایر را به عنوان نماینده معین کبودرآهنگ انتخاب شدند.

انتقاد صباغیان از قراردادهای میلیاردی فوتبالی

محمدرضا صباغیان در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی چهارشنبه مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: حقوق فرهنگیانی که قبل از مهر سال ۹۸ بازنشسته شده‌اند با فرهنگیانی که بعد از مهر ۹۸ بازنشسته شده‌اند تفاوت زیادی دارد و این به نوعی تبعیض در حق معلمانی است که ۳۰ سال تحت شرایط یکسان زحمت کشیده‌اند. همچنین پاداش بازنشستگان فرهنگیان به گذشت یک سال هنوز پرداخت نشده است و باید در این زمینه تسریع شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر پولی برای پاداش فرهنگیان وجود ندارد پس چطور قراردادی با این مبلغ در فوتبال بسته شده است؟ چرا اجازه می‌دهید حق مردم به جیب آدم‌های مفت‌خور برود؟

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس تصریح کرد: گویا ورزش در این کشور در جزیره‌ای جداگانه به سر می‌برد و هر قراردادی که می‌خواهند می‌بندند. دستگاه‌های نظارتی چه کار می‌کردند زمانی که این قرارداد منعقد شد؟

وی در ادامه تاکید کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم روز به روز تشدید می‌شود. بنده پیشنهاد می‌کنم که دستگاه‌های نظارتی یک ماه به مرخصی بروند شاید حداقل وضعیت ثابت بماند.

احمدی بیغش: چرا استیضاح وزیر کشور اعلام وصول نمی‌شود

محمود احمدی بیغش در جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین‌نامه داخلی مجلس درباره‌ی لزوم حفظ شأن نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۰۰ نماینده طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردند اما هیئت رئیسه آن را اعلام وصول نمی‌کند. همین اتفاق درباره استیضاح وزیر کشور افتاده است که علی‌رغم ارائه آن به هیئت رئیسه هنوز اعلام وصول نشده است.

وی در ادامه در توصیه‌ای به سایر نمایندگان خواست که از دادن تذکر پرهیز کنند چون دولت بنایی برای شنیدن تذکرات نمایندگان ندارد.

احمدی بیغش خطاب به نمایندگان اظهار کرد: تذکر دادن به دولت هیچ ارزشی ندارد، چون وقتی ما می‌گوئیم گرانی کمر مردم را شکسته بلافاصله همه چیز گران می‌شود پس تذکر ندهید شاید افاقه کرد و مردم زیر بار گرانی کمتر له شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط هم قرار نیست که هیئت رئیسه سوال و یا استیضاحی را در دستور کار بگذارد پس انفعال را بپذیرید تا عمر این دولت تمام شود.

ورود مجلس به موضوع قرارداد ویلموتس

احمد راستینه در جلسه علنی چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در اخطار قانون اساسی اظهار کرد: قانون اساسی تصریح دارد که استخدام کارشناسان خارجی از طرف دولت مگر در موارد ضرورت و با تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع است. متأسفانه اتفاقاتی در فدراسیون فوتبال رخ داده که جامعه ورزشی را به شدت نگران کرده است. فساد در برخی دستگاه‌ها و فضاهای ورزشی کشور موجب نگرانی مردم شده است.

وی اظهار کرد: قرارداد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال با رأی فیفا ۱۶۵ میلیارد تومان علیه کشور تحمیل کرده من به عنوان مسئول کمیته تربیت بدنی شکایتی را به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع کردم و از ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انتظار دارم که این پرونده را بررسی کند و عوامل مؤثر و افرادی که کوتاهی کردند و کسانی که باعث شدند این رأی ظالمانه وضع شود را محاکمه کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر استدلالی آورده که این رأی سیاسی است چه‌طور ممکن است این قرارداد فرصت تفسیر را برای دشمنان قسم خورده نظام فراهم کند؟ ما احساس می‌کنیم دست‌هایی پشت پرده است که تلاش می‌کنند هزینه‌های سنگینی را بر کشور تحمیل کنند. متأسفانه این دلالی‌ها در ورزش ما وجود دارد.

وی از طرح سوال از وزیر ورزش در همین رابطه خبر داد و گفت: ایشان باید در مراجع حقوقی برای تجدیدنظر در حکم تلاش کنند تا این رأی ظالمانه را بشکنند و گزارش دقیقی برای تغییر افکار نمایندگان ارائه کند در غیر این صورت ما به وظیفه قانونی خود در مورد وزیر ورزش عمل می‌کنیم.

یکشنبه ۲۶ مرداد

جلسه علنی مجلس یکشنبه به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی جزئیات لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار یا فرا بورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم و لایحه اهداف در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با اشاره به توافق رژیم صهیونیستی و امارات بر سر عادی سازی روابط گفت: سازش ذلیلانه امارات متحده عربی با رژیم جنایت کار صهیونیستی خیانتی آشکار به ارزش‌های انسانی است.

محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه در توضیح جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی ساز و کارهای پیش فروش نفت گفت: با توجه به اینکه موضوع فروش اوراق سلف نفتی در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار دارد، لازم بود که همه نمایندگان در مجلس در جریان این موضوع قرار گرفته و در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد. از این رو نزدیک به دو ساعت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه گزارشی ارائه کردند و نمایندگان هم نظرات خود را مطرح کردند.

وی افزود: جمع بندی این جلسات می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی شورای عالی اقتصادی مؤثر باشد. در نهایت مقرر شد سه کمیسیون انرژی، برنامه بودجه و اقتصادی به صورت جداگانه و در صورت ضرورت به صورت مشترک موضوع را رسیدگی و نهایی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در آخر هفته جاری گفت: اعضای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و سایر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود در کنار معاونت نظارت مجلس در روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کنکور سراسری نظارت دقیق داشته باشند.

آزادی خواه: هر کشوری دست در دست صهیونیست‌ها بگذارد، عاقبتش به شر است

احد آزادی خواه در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: هر کشوری دست در دست رژیم صهیونیستی بگذارد قطعاً عاقبتش به شر است.

وی در ادامه اظهار کرد: پیش بینی رهبر انقلاب در خصوص فروپاشی رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نه چندان دور به استقبال متحدان آنان نیز خواهد رفت و در خصوص آنان نیز صدق می‌کند.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: جای تأسف است که برخی کشورهای عربی در حق سایر کشورهای عربی جفا می‌کنند.

پژمانفر: فروش اوراق سلف نفتی خلاف قانون است

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی یکشنبه در اخطاری با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی اظهار کرد: برای همه روشن است که تنها یکسری مسائل خاص باید در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شود. یکی از موضوعات بیان شده در جلسات اخیر انتشار اوراق سلف نفتی بوده که باید در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گرفت، لذا اقدام صورت گرفته خلاف قانون است و باعث تضییع اصل ۵۲ قانون اساسی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که نظرات رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای هماهنگی قوا باید مبتنی بر نظر نمایندگان مجلس باشد، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی می‌تواند برای حضور در جلسه‌ای نظرات شخصی‌اش را بیان کند اما اگر قرار باشد در آن جلسه حضور رئیس مجلس به نمایندگی از کل نمایندگان تعبیر شود باید نظر کلیت مجلس شورای اسلامی و نه نظر شخصی خود را بیان کند. در مجلس گذشته این موضوع تداعی می‌شد که رئیس مجلس خود را بالاتر از سایر نمایندگان می‌دانست که این روند خوب نیست.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موضوع اوراق سلف نفتی ایرادات قانونی دارد، تصریح کرد: طبق اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره‌ی درآمد ۵۲ هزار میلیارد تومانی با انتشار اوراق بدهی و بعد از آن فروش سهم دولت در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری ای تی اف دیگر دولت کمبود بودجه ندارد که بخواهد از روش‌های دیگر آن را تأمین کند، لذا انجام کارهای دیگر تنها اقدامی برای برهم ریختگی کشور تعبیر می‌شود. انتظار مجلس شورای اسلامی آن است که در این باره بررسی‌های لازم صورت گیرد.

پژمانفر با اشاره به وضعیت شاخص بورس در تذکری دیگری گفت: شاخص بورس از دو میلیون و ۱۰۰ به یک میلیون و ۸۴۰ تنزل پیدا کرد که به نظر می‌رسد منشأ این اتفاق دخالت‌های نابجای دولت است و نتیجه آن ضرر و زیان مردم می‌باشد دولت تا کی می‌خواهد با دخالت‌های نابجا زیان‌هایی را به مردم وارد کند. مردم نگران هستند بهتر است دولت کنار بایستد کار خودش را انجام دهد و در کار مردم دخالت نکند.

تذکرات کتبی نمایندگان که در صحن علنی قرائت شد به شرح ذیل است:

یکشنبه ۲۶ مرداد

مالک شریعتی به رئیس جمهور: ضرورت ارائه گزارش سالانه به مجلس طبق ماده ۲۳۵ آئین نامه داخلی مجلس.

زهره الهیان و ۱۹ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تعویق کنکور به دلیل عدم امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی سازمان سنجش کشور.

جلال محمودزاده به وزیر بهداشت: لزوم تجهیز بیمارستان و مراکز بهداشتی شهرستان مهاباد.

یعقوب رضازاده به وزیر کشاورزی: تحویل کود به کشاورزان منطقه آذربایجان غربی و لزوم اختصاص اعتبار برای تکمیل شبکه فاضلاب روستاهای شهرستان سلماس.

پژمانفر نماینده به رئیس جمهور: اجرای تبصره ۱۴ لایحه بودجه در سال ۹۹ در جهت کاهش فقر مطلق خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و علت واگذاری شرکت‌های دولتی به سازمان تأمین اجتماعی برخلاف بند ۴ ماده ۶ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و علت طراحی لوگوی جدید سازمان ثبت احوال با الگوی آسیب‌زا کم فرزندی و تک فرزندی که در مغایرت با سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری است.

قادری به وزیر بهداشت: علت عدم نظارت بر قیمت ماسک‌های عرضه شده در داروخانه‌ها.

سید سلمان ذاکر به وزیر راه: علت اخذ عوارض سنگین از پل شهید کلانتری ارومیه و بزرگراه ارومیه - تبریز، به وزیر نیرو: لزوم تأمین آب شرب و کشاورزی ۳۰ روستای ارومیه.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی و ۳۷ نفر از نمایندگان به وزیر کار: لزوم رسیدگی به مشکل بیمه رانندگان تاکسی.

ابراهیم رضایی به وزیر اقتصاد: لزوم تعیین تکلیف جاماندگان از سهام عدالت.

شهباز حسن پور به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد: لزوم رفع موانع صادرات پسته.

جعفر راستی به وزیر نیرو: لزوم رفع مشکل آب شرب و زراعی در شبستر، لزوم همکاری ادارات دولتی با اقشار مخلف جامعه در پرداخت قبوض آب و برق.

مهدی عسگری به وزیر نفت: لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت صیانت از مراکز ذخیره سازی منابع سوخت به ویژه مرکز انبار نفت فردیس که در منطقه مسکونی واقع شده است.

پرویز محمدنژاد به وزیر آموزش و پرورش: همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته و پرداخت مطالبات سنواتی از محل تبدیل املاک.

عباس مقتدایی به وزیر کار: لزوم احداث بیمارستان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در اصفهان.

کد خبر 440066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.