منتشر کنندگان سوالات کنکور دستگیر شدند

رییس سازمان سنجش از دستگیری منتشر کنندگان سوالات کنکور و جعلی بودن انتشار کلید آن خبر داد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید وزیر علوم از مصلی امام خمینی تهران، درباره انتشار سوالات کنکور در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ سوالی قبل از کنکور در فضای مجازی منتشر نشد اما برخی داوطلبان به صورت موردی موبایل به جلسه کنکور بردند و بعد از پایان دروس عمومی برخی از این سوالات منتشر شد.

خدایی گفت: تخلف برخی از داوطلبان، همراه داشتن موبایل و عکس گرفتن از آن در جلسه به دلیل غفلت مراقبان هنگام توزیع سوالات آزمون اختصاصی بود.

به گفته وی، اگر هدف آنها این تقلب بود باید در جلسه کنکور تقلب می‌کردند نه اینکه سوال منتشر کنند.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه تمام منتشرکنندگان این سوال‌ها دستگیر شدند، افزود: یک نفر دیگر از این منتشرکنندگان هم به زودی دستگیر می‌شود؛ ما متوجه شدیم کدام یک از داوطلبان این اقدامات را انجام دادند و وقتی با آنها هم صحبت کردیم، هدف تقلب نداشتند بلکه به دنبال القای شبهه در آزمون بودند.

خدایی ادامه داد: این موارد همواره در آزمون سال‌های گذشته هم بود اما امسال جنس تخلفات فرق می‌کرد. به داوطلبان اطمینان خاطر می‌دهم کنکور با امنیت کامل برگزار شد و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

وی با رد انتشار کلید سوالات تاکید کرد که این موارد منتشر شده در فضای مجازی از کلید سوالات جعلی و کلاهبرداری است و کلید سوالات دوشنبه سوم شهریور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که می‌توانند با کلیدهای جعلی مقایسه کنند.

به گفته وی، اینترنت داوطلبان در برخی حوزه‌ها با همکاری وزارت ارتباطات قطع شد.

بالای ۹۰ درصد کنکوری‌ها از پروتکل‌های بهداشتی رضایت دارند

خدایی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تمام داوطلبانی که این سه روز در کنکور شرکت کردند، پیامک نظرسنجی ارسال شد.

وی درباره سوال‌های طرح شده در این پیامک نظرسنجی گفت: سه سوال درباره رعایت الزامات بهداشتی، رعایت فاصله استاندارد میان صندلی‌ها و رعایت الزامات بهداشتی توسط عوام اجرایی در این پیامک گنجانده شد.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، از ۴۷۶ هزار داوطلبی که این پیامک را دریافت کردند، ۸۰ هزار نفر پاسخ دادند و میزان رضایتمندی داوطلبان از سوال نخست ۹۲.۳ دهم درصد بود.

وی افزود: میزان رضایتمندی داوطلبان از فاصله صندلی‌ها ۹۰ درصد و رعایت فاصله اجتماعی عوامل اجرایی هم رضایت ۹۴.۴ دهم درصدی داوطلبان را به دنبال داشت.

خدایی با انتقاد از عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط برخی از خانواده‌ها اظهار داشت: داخل حوزه‌های کنکور فاصله گذاری اجتماعی یک و هشت دهم متر بود، اما با وجود ارسال پیامک برای داوطلبان در برخی حوزه‌ها خانواده‌ها به توصیه‌های بهداشتی توجه نکردند و انتظار داشتیم داوطلبان که سن کمتری دارند نسبت به این پروتکل‌ها بی توجه باشند، اما آنها بهتر از خانواده‌ها این موارد را رعایت کرده بودند.

منبع: ایرنا

کد خبر 440056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.