اهتزاز پرچم اباعبدلله الحسین(ع) در مناطق ۲ و ۱۰

هم‌زمان با فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، پرچم «یا حسین(ع)» در محوطه پرچم پارک لاله و پرچم «لبیک یا حسین (ع)» در میدان استقلال به اهتزاز درآمد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امسال با توجه به شرایط به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های ماه محرم با همکاری منطقه هشت شهرداری و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در محل تقاطع خیابان امام خمینی (ره) و اتوبان شهید خرازی با به اهتزاز درآوردن بزرگ‌ترین پرچم مشکی با مساحتی بیش از ۲۰۰ مترمربع آغاز شد تا عطر و بوی دلدادگی برای امام حسین (ع) در شهر بپیچد.

علاوه بر این اقدام، آئین اهتزاز پرچم مزین به «لبیک یا حسین (ع)» با مساحت ۱۵۰ مترمربع در میدان استقلال توسط منطقه دو شهرداری با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان انجام شد.

در محدوده منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز پرچم «یا حسین (ع)» در محوطه پرچم پارک لاله برافراشته شد؛ همچنین به مناسبت ایام محرم همچنین بیش از ۲۰۰ المان اشک با جملات عربی و فارسی "یا قتیل العبرات" و "ای کشته اشک‌ها" در بزرگراه‌های شهر نصب شده است. ۵۰ المان شمع در فضای شهری نصب و بر روی آنها کتیبه محتشم با متن مشهور «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» نقش بسته است.

امسال بیش از دو هزار پرچم عمودی متحدالشکل در مناطق ۱۵ گانه شهر نصب شده که بر روی آن‌ها عبارت‌های سلام بر حسین (ع) و سلام بر ابوالفضل (ع) نقش بسته است. همچنین در پایه‌های همه پل‌های شهر و تقاطع‌های غیر همسطح با هماهنگی سازمان زیباسازی پرچم‌های مناسبتی مزین به نام شهدای کربلا به اهتزاز در می‌آید.

کد خبر 440002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.