توزیع پوشش اختصاصی میکروفن در میان هیئات مذهبی قم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم از توزیع تعدادی پوشش اختصاصی میکروفن در میان مداحان و هیات‌های مذهبی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا خبرداد.

به گزارش ایمنا، مهدی کلانترزاده با اشاره به شرایط خاص محرم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره‌کل ارتباطات شهرداری قم برای برگزاری محرم حسینی همراه با رعایت نکات بهداشتی، توزیع پوشش‌های اختصاصی میکروفن برای استفاده در هیأت‌های مذهبی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به اینکه این پوشش‌ها در اختیار شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان قرار گرفته، گفت: باید این را ترویج کنیم که هر نفر یک پوشش اختصاصی برای میکروفن داشته باشد تا شیوع بیماری صورت نگیرد.

کلانتر زاده با اشاره به اختصاص بودجه خاص در شهرداری برای فضاسازی محرم امسال، ادامه داد: تمام خیابان‌ها، برج‌ها، میادین، معابر و … به صورت ویژه فضاسازی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فضاسازی محرم با مشارکت شهروندان باید به معابر فرعی و خانه‌ها هم برسد، افزود: اگر در سال‌های قبل کثرت جمعیت در یک مجلس بود امسال می‌توانیم کثرت در مجالس داشته باشیم و هر خانه یک حسینیه شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: به تاکسیرانی ابلاغ شده تا تاکسی‌ها روی موج رادیو محرم تمرکز داشته باشند و نوای محرم در حمل و نقل عمومی هم طنین‌انداز شود.

کلانتر زاده ادامه داد: با کمک نیروهای جهادی قرار است تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها فضاسازی شده و کمک کنیم تا در کل شهر یک اتفاق خوب رقم بخورد.

وی با اشاره به اهمیت انتقال شور حسینی به تمام محلات شهر، افزود: قم را به ۵۰ محله تقسیم کرده و ۵۰ مسجد انتخاب شده‌اند تا به لایه‌های درونی شهر نیز شور حسینی منتقل شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به توجه به آئین سیاه‌پوشی در آغاز محرم، گفت: این آئین سالیان سال است که در شهر قم برگزار می‌شود و تیم تصویربرداری شهرداری از این مراسم در سطح شهر تصویربرداری می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری طرح هر خانه یک حسینیه با مشارکت شهرداری قم، ادامه داد: تلاش می‌کنیم در روزهایی که مردم نمی‌توانند به مراسم‌های بزرگ بروند، مراسم‌های کوچک و خانوادگی را ترویج کنیم.

کد خبر 439976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.