غیبت مدیران در شورای شهرستان به استاندار اصفهان گزارش می‌شود

رئیس شورای شهرستان اصفهان گفت: در سال گذشته چند نفر از مدیران کل با وجود دعوت شورای شهرستان، در جلسات رسمی شورا حضور نیافتند که بی‌توجهی و غیبت آن‌ها به استاندار اصفهان گزارش شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا امروز (پنجشنبه) در سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه از زمان تشکیل شوراهای شهر، روز به روز اختیارات این نهاد محدود شده، اظهار کرد: یکی از مصادیق این امر، نبود ضمانت اجرایی مصوبات شورای شهرستان است؛ دستگاه‌های مختلف کمتر خود را ملزم به اجرای مصوبات می‌دانند و به‌طور جدی دنبال نمی‌شود.

وی افزود: در سال گذشته چند نفر از مدیران کل با وجود دعوت شورای شهرستان، در جلسات رسمی شورا حضور نیافتند که بی‌توجهی آن‌ها به استاندار اصفهان گزارش شد.

رئیس شورای شهرستان اصفهان تصریح کرد: براساس قانون، مدیران شهرستان توسط شورای شهرستان و مدیران استان توسط شورای استان ملزم به اجرای مصوبات هستند بنابراین اگر مدیر یک دستگاه اجرایی شهرستان بدون دلیل مصوبات را دنبال نکرد، لازم است اعضای شورا این موضوع را به هیئت رئیسه و دبیرخانه گزارش کنند.

وی ادامه داد: برخی اعضای شورا با توجه به مسافتی که باید برای آمدن به اصفهان طی کنند، نسبت به میزان کم حق جلسات اعتراض دارند که بجاست ولی برای افزایش این حق جلسات بازرسی کل کشور منع قانونی قرار داده و نمی‌توان آن را افزایش داد.

شریعتی‌نیا با اشاره به تقسیمات استان اصفهان، شرق شهرستان اصفهان را مستعد تشکیل دو یا سه شهرستان دانست و ادامه داد: چندی است موضوع تشکیل استان جدید در شمال اصفهان با مرکزیت کاشان مطرح بوده اما به عنوان شهرستان اصفهان، کاشان را باعث افتخار اصفهان می‌دانیم و معتقدیم این شهرستان باید همچنان در استان اصفهان باقی بماند.

کد خبر 439941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.