تغییرات جدید در زندگی یونانی‌ها پس از موج دوم کرونا

مقامات رسمی یونان، به دنبال سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا بر سختگیری‌های خود افزودند و مقررات جدیدی بر زندگی عمومی مردم اعمال کردند؛ بعضی از مقررات جدید تنها قرار است برای مدت زمان مشخصی اجرا شود و تنها متوجه مناطق ویژه‌ای از کشور خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چند روز اخیر بعضی از شهرهای یونان با افزایش چشمگیر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا مواجه بوده است، به همین دلیل، مقامات ارشد کشور مقررات سختگیرانه جدیدی برای کاهش نمودار ابتلاء به این بیماری وضع کرده‌اند. این قوانین تنها برای مدت زمانی کوتاه و فقط برای شهرهایی قابل اجرا است که در حال تجربه موج جدیدی از شیوع بیماری کووید -۱۹ هستند. مقامات در وضع مقررات جدید، مردم و اقتصاد را با هم مورد توجه قرار داده‌اند و تلاش کرده‌اند ضمن پیشگیری از انتقال ویروس فرد به فرد، استراتژی‌هایی برای بهبود اقتصاد جوامع به کار گیرند.

جالب است بدانید که کشور یونان یکی از اندک کشورهای جهان است که با موفقیت توانست انتشار ویروس کرونا را در همان ابتدای ظهور کنترل کند. مقامات رسمی با تلاش‌های بی‌وقفه خود توانستند اقداماتی به کار گیرند تا از رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ جلوگیری به عمل آورند و مرزهای کشور را در همان اوایل گسترش ویروس کرونا به روی گردشگران باز کنند. جالب است بدانید که صنعت گردشگری در یونان در همان ابتدای ظهور ویروس فعالیت خود را پس از مدت زمان بسیار کوتاهی وقفه، از نو آغاز کرد و گردشگران خارجی، کم و بیش، به خوش‌گذرانی در این کشور ادامه دادند.

اما متأسفانه اخیراً ویروس کرونا موج دوم گسترش خود را در بسیاری از شهرهای یونان آغاز کرده و هرروز بیشتر از قبل بر مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ می‌افزاید. در این راستا، بازهم دولت یونان به سرعت وارد عمل شده و مقررات جدیدی، البته برای مناطقی با بیشترین شیوع، اعمال کرده است. بر اساس قوانین جدید، افراد آسیب‌پذیر و کارمندان دولت موظفند تا سی و یکم آگوست به دورکاری بپردازند و از حضور در محل کار خود جلوگیری کنند. علاوه بر این، به بسیاری از مراکز تجاری نظیر کافه‌ها و رستوران‌ها اجازه داده نخواهد شد از نیمه شب تا ساعت ۷ بامداد به فعالیت بپردازند و مهم‌تر از همه این که استفاده از ماسک برای عموم مردم در فضاهای بیرون از منزل اجباری شده است به طوری که سرپیچی از این قانون عواقب سختی برای مردم به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 439920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.