باید در کشور قدرت تولید محتوا را افزایش دهیم/خبرنگاران، همرزمان اصلی کادر درمان

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه محتوای رسانه وجه قابل رسانه است و دیگر اسم رسانه قدرت رسانه نیست گفت: در شرایط کنونی بستر انتقال اطلاعات آنچنان مهم نیست بلکه محتوای اطلاعات مهم است.

به گزارش ایمنا، محمد خدادی شامگاه ۲۹ مردادماه در مراسم اختتامیه جشنواره امید و نشاط ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، گفت: شغل خبرنگاری با فداکاری رابطه مستقیم‌ دارد زیرا این شغل عشق به مردم و بودن برای مردم و دیده شدن مردم در مسیر نیازها و آسیب‌شناسی مشکلات است ضمن آنکه بستر هم افزایی را در کشور فراهم می کند.

وی با اشاره به کارکرد رسانه کشور در سال گذشته، عنوان کرد: سال گذشته سال بسیار متفاوت، حساس و پر مشغله‌ و در عین حال سال بسیار اثرگذاری بود. سال گذشته بحران‌ها متعددی را پشت سر گذاشتیم به‌طوری‌که با سیل شروع و با کرونا به پایان رسید.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در همه ایام، مکان‌ها و زمان‌ها خبرنگاران خط مقدم عرصه اطلاع‌رسانی هستند زیرا نادیده‌ها را در معرض دید مردم قرار می‌دهند و همیشه باید یادمان باشد در این ایام کرونایی، همرزمان اصلی کادر درمان، خبرنگاران بودند و حتی قبل از شروع مرحله درمانی، این خبرنگاران بودند که به جنگ با کرونا در بستر اطلاع‌رسانی رفتند.

وی افزود: خبرنگاران در کشور هم‌افزایی ایجاد کردند و آموزش‌های لازم و صحیح را به مردم دادند و در مقابل اخبار دروغ و شایعات بستر اطلاعات صحیح را فراهم کردند و مهمتر از آن مجرای تبادل اطلاعات بین پزشکان و آحاد جامعه بودند و به همین میزان مشارکت در جامعه را فراهم کردند.

خدادی مقابله با کرونا را وظیفه هر فرد دانست و بیان کرد: اگر همه افراد در این مبارزه شریک یکدیگر باشند قدرت دفاعی برتر در مقابله با این ویروس در جامعه ایجاد خواهد شد و زودتر می توانیم از شر این ویروس منحوس نجات پیدا کنیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رسانه امروز نسبتی با گذشته ندارد بلکه امروز یک روز دیگر در محیط رسانه است و خوشحالیم که امروز هر کسی تلفن همراه هوشمندی دارد و می تواند به جمع خبرنگاران بپیوندند زیرا ماموریت خبرنگاران جمع‌آوری، پردازش و انتشار اخبار است و هر کسی که یک تلفن همراه داشته باشد در این مسیر می‌تواند گام بردارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه محتوای رسانه وجه قابل رسانه است و دیگر اسم رسانه قدرت رسانه نیست افزود: در شرایط کنونی بستر انتقال اطلاعات آنچنان مهم نیست بلکه محتوای اطلاعات مهم است لذا باید در کشور قدرت تولید محتوا را افزایش دهیم و از کارکرد پوششی به کارکرد سوژه‌ای روی بیاوریم چرا آنچه که مردم می‌بینند دیگر نیازی نیست دوباره به آنها اطلاع‌رسانی کنیم بلکه باید نادیده‌ها را به دیده تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید سعی کنند در مسیر تولید قرار بگیرند و تولید محتوا را مبتنی بر نیاز مخاطب داشته باشند و در این فضا بستر عرضه و تقاضا در رسانه فراهم خواهد شد تا اقتصاد رسانه رونق گیرد و به شکوفایی برسد.

منبع: ایسنا

کد خبر 439872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.