دادستان شاهرود عملیات مقاوم سازی مسجد امام حسن عسکری(ع) را متوقف کرد

اجرای طرح مقاوم سازی مسجد تاریخی امام حسن عسکری (ع) شاهرود که بدون هماهنگی با کارشناسان میراث فرهنگی آغاز شده بود، به دستور دادستان این شهر متوقف شد.

به گزارش ایمنا بر اساس اعلام روابط عمومی دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود با صدور اطلاعیه ای از توقف اجرای این طرح خبر داد. در این اطلاعیه آمده است:

پیرو نگرانی های اخیرمردمی درخصوص طرح مقاوم سازی مسجد امام حسن عسکری(ع) که در برخی رسانه ها نیز منعکس گردید. برای اطمینان از رعایت مقررات قانونی جهت عدم لطمه به حیثیت فرهنگی و مذهبی مسجد و باتوجه به شروع عملیات ساختمانی بدون هماهنگی های لازم با ادارات اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی شهرستان توسط امناء مسجد، به دستور دادستان محترم عمومی و انقلاب شاهرودعملیات اجرایی  متوقف و هیات امناء  متعهد گردیدند ادامه عملیات اجرایی با هماهنگی و تحت نظر کارشناسان اوقاف و میراث فرهنگی جریان یابد.

طرح مقاوم سازی مسجد امام حسن عسکری (ع) که از چند روز پیش خبرهایی از آن منتشر شد، در بین رسانه ها و فضای مجازی شهرستان شاهرود بازتاب گسترده ای داشته است. در حالی که عده ای نسبت به تخریب و بازسازی این مسجد تاریخی ابراز نگرانی کردند، هیات امنای مسجد و رییس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود می گویند تخریب صحت ندارد و با توجه به نبود استحکام در بنا، این ساختمان قرار است فقط مقاوم سازی شود.

کد خبر 439863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.