جلسه مجلس برای حل مشکلات کارکنان مخابرات

‌عصر امروز جلسه ای در مجلس برای حل مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات و کارگزاران مخابرات روستایی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، عصر امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات کارگزاران مخابرات روستایی و بازنشستگان شرکت مخابرات با حضور علی نیک زاد، سیدمحسن دهنوی و محمد سرگزی برگزار شد.

نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی و جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات مشکلات خود را که اعم آن در زمینه حقوق و دستمزد بود مطرح کردند و خواستار آن شدند که با نظارت مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر مشکلات آنان حل و فصل شود.

سیدمحسن دهنوی درباره مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات گفت: شرکت مخابرات امروز نزدیک به ۴۸ هزار نفر بازنشسته دارد و این بازنشستگان سالهاست که با مشکلی مواجه هستند مبنی بر اینکه زمانی که شرکت مخابرات در قالب واگذاری‌ها به بخش خصوصی واگذار شد، آئین نامه پرداخت حق و حقوق بازنشستگان به درستی در این واگذاری لحاظ نشد.

وی بیان کرد: بر این اساس فردی که بازنشسته بود و پیش از این در یک شرکت دولتی مشغول به کار بود و بازنشسته یک مجموعه دولتی محسوب می‌شد و بر مبنای یک مجموعه دولتی مزایا و حقوق رفاهی و بازنشستگی دریافت می‌کرد، بعد از این واگذاری تبدیل به بازنشسته یک شرکت خصوصی شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس مدل پرداخت بازنشستگان شرکت مخابرات تغییر کرد و بسیاری از رفاهیات، مزایا و حقوق آنان حذف شده است در حالی که هزینه‌های زندگی یک بازنشسته رو به افزایش است و آنان مشکلات مالی جدی دارند.

دهنوی تصریح کرد: بر این اساس نمایندگان بازنشستگان شرکت مخابرات تقریباً از یک ماه پیش به مجلس آمدند و ما با آنان جلسات متعددی داشتیم و موضوع را با شرکت مخابرات هم طرح کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با کمک نایب رئیس مجلس جلسه‌ای تشکیل شد که مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت مخابرات هم در آن حضور دارند و هدف ما این است که هر چه سریع‌تر مشکلات این بازنشستگان حل و فصل شود.

وی افزود: البته شرکت مخابرات بخشی از اقدامات برای ارائه مطالبات به این افراد را آغاز کرده و پرداخت برخی از مزایا و رفاهیات را از سر گرفته است.

دهنوی با بیان اینکه در این جلسه درباره مطالبات بازنشستگان شرکت مخابرات طی چند سال گذشته بحث و تبادل نظر صورت گرفت، گفت: همچنین مطابق با آئین نامه باید به این افراد رفاهیاتی داده شود اما در حال حاضر به بازنشستگان پرداخت نمی‌شود که اصلاح آئین نامه پرداخت هم مورد بحث قرار گرفت و قرار است به زودی این مسئله جمع بندی شود.

دهنوی درباره مشکلات کارگزاران مخابرات روستایی گفت: این افراد نزدیک به ۶ هزار نفر هستند که بخشی از بار شرکت مخابرات را به دوش می کشند و در مورد نحوه استخدام، مدل قرار داد و گروه حقوق و مزایای خود اعتراض دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شرکت مخابرات گروه ۲ را برای حقوق و مزایای این افراد قبول کرده است اما کارگزاران مخابرات روستایی نسبت به آن اعتراض دارند و معتقد هستند که استحقاق آنان حداقل گروه ۶ یا بالاتر است.

وی گفت: نماینده وزارت کار و نمایندگان کارگزاران روستایی مباحث خود را مطرح کردند و پیشنهاداتی مطرح شد تا بتوان این مسئله را حل و فصل کرد و این کارگزاران باید به حق و حقوق خودشان برسند و این مسئله باید به لحاظ قانونی و به شکل درستی پیش برود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در این جلسه پیشنهادات متعددی مطرح شد و روی آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت و قرار است ۱۰ روز آینده جلسه دیگری برگزار شود تا این موضوع را جمع بندی کنیم.

در ادامه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون مشکلات کارگزاران مخابرات روستایی گفت: بالغ بر ۶ هزار نفر در شرکت مخابرات به عنوان کارگزار روستایی مشغول بودند که اختلافاتی بین شرکت مخابرات و این افراد بوجود آمد.

وی بیان کرد: همکاران بنده به ویژه آقایان دهنوی و سرگزی با این افراد جلساتی را برگزار کردند و به دنبال آن هستند که هر چه سریع‌تر این مشکل حل و فصل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این افراد می‌گویند که ما باید در گروه ۶ حقوقی طبقه بندی شویم که شرکت مخابرات پذیرفت که بین ۲ تا ۶ و به حکمیت وزارت کار این کار صورت گیرد.

وی گفت: ما به زودی جلسه دیگری در این زمینه برگزار خواهیم کرد تا این معضل چند ساله هر چه سریع‌تر حل و فصل شود.

منبع: مهر

کد خبر 439851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.