پرسپولیس - سایپا/ نارنجی‌پوشان لیگ برتری باقی می‌مانند؟

پرسپولیس و سایپا فردا پنجشنبه - ۳۰ مرداد ماه - در ورزشگاه آزادی تهران با یکدیگر مصاف خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس در آخرین ایستگاه لیگ نوزدهم در ورزشگاه آزادی تهران باید فردا پنجشنبه - ۳۰ مرداد ماه - از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه برابر سایپا صف آرایی کند. سرخ‌پوشان که از هفته‌ها قبل قهرمانی‌شان در لیگ را مسجل کرده‌اند، حالا با خیالی آسوده در بازی‌های لیگ قدم بر می‌دارند اما دو دیدار اخیر آن‌ها، زنگ خطر را شاگردان گل محمدی در جام حذفی به صدا در آورده است. با این حال دیگر تیم تهرانی این نبرد نیاز مبرمی به کسب امتیاز از این مسابقه دارد و ممکن است در صورت باخت و حتی تساوی به دسته پایین‌تر سقوط کند.

آزمون رادو برای تصاحب پیراهن شماره یک فصل آینده

پرسپولیسی‌ها پس از آنکه موفق شدند در مسجد سلیمان چهارمین قهرمانی خود را تثبیت کنند، هفته‌ها چندان خوشایندی را پیش رو نگذاشته‌اند. آن‌ها که نوار پیروزی‌شان هفته‌ها ادامه داشت، در قائم شهر و سیرجان به سختی بازی را به تساوی کشاندند و روز جشن قهرمانی‌شان در ورزشگاه آزادی مغلوب ذوب آهن شدند.

اگر چه بسیاری معتقدند بی‌انگیزگی، عامل اصلی نتایج هفته‌های اخیر شاگردان گل محمدی است اما مشکلات دیگری نیز در نوع بازی پرسپولیس به چشم می‌خورد. یکی از بزرگترین نگرانی‌های آن‌ها، عملکرد ضعیف رادوشوویچ در هفته‌های اخیر است. او که پیش از رفتن بیرانوند در چندین بار حضورش درون دروازه سرخ‌پوشان تنها یک گل خورده بود حالا در سه مسابقه اخیر پنج گل دریافت کرده که آمار مناسبی برای رادو محسوب نمی‌شود.

همین موضوع باعث شده تا گل محمدی و مسئولان پرسپولیس به فکر آوردن دروازه‌بان دیگری برای فصل آینده باشند که حتی در صورت فیکس شدن رادوشوویچ، به عنوان رقیب گلر کروات را به تکاپو و تلاش بیندازد. گمانه‌ها در خصوص ترانسفر سنگربان‌ها به پرسپولیس همچنان ادامه دارد اما نام حامد لک بیشتر از همه شنیده می‌شود و حتی طبق شنیده‌ها مذاکرات با او مثبت بوده و ‌دروازه‌بان فعلی ماشین سازی، فاصله چندانی با سرخ‌پوش شدن ندارد. البته شایعاتی از تمایل گل محمدی به پیام نیازمند و محمد رشد مظاهری به گوش می‌خورد ولی قرارداد آن‌ها بن بستی بزرگ را پیش روی آمدن این دو به تبریز گذاشته اما به نظر مسئولان پرسپولیس از این دو خواسته‌اند تا شخصاً برای دریافت رضایت نامه‌شان از سپاهان و تراکتور اقدام کنند. با این حال سربلندی رادوشوویچ در دو آزمون بزرگ پیش رو یعنی دیدار با استقلال در جام حذفی و لیگ قهرمانان، می‌تواند به کلی سرنوشت رادو در فصل آینده را تغییر دهد.

شکست، اوضاع سایپا را خطرناک می‌کند

سایپا که فصل سختی را با ابراهیم صادقی گذراند، در حالی فردا شب میهمان پرسپولیس است که نتیجه این دیدار می‌تواند آن‌ها را به لیگ یک ببرد. نارنجی‌پوشان هم‌اکنون ۲۹ امتیازی بوده و در رده دوازدهم جدول قرار دارند. با این وجود اگر پارس جنوبی در مسجد سلیمان پیروزی شود، سایپا با باخت مقابل پرسپولیس به احتمال فراوان و با تساوی با شانس کمتر راهی لیگ یک می‌شود. البته اگر سایپا و پرسپولیس به تقسیم امتیازات رضایت دهند، پارس باید حتماً با اختلاف بیش از دو گل از سد نفت MIS گذشته و یا حداقل چهار بر دو حریف خود را شکست داده باشد. البته همه این معادلات را فرض نتیجه گرفتن پیکان و ماشین سازی می‌توان در نظر گرفت؛ چرا که سایپا از نظر یک امتیاز از این دو تیم بیشتر دارد.

البته سایپا هفته‌های اخیر اگر چه نتوانسته در دیدارهای خود سه امتیاز را به دست آورد، ولی تیم شکست ناپذیری نشان داده است. آن‌ها در هشت مسابقه آخر خود رنگ باخت را نچشیده‌اند با این حال تنها یک مسابقه از هشت بازی اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. نارنجی‌پوشان در خط دفاعی نیز عملکرد بی‌نقصی داشته و در این هشت دیدار، تنها سه گل خورده‌اند. این آمار کفه ترازو بقا را برای نارنجی‌های تهرانی سنگین‌تر نشان می‌دهد اما اتفاقات عجیب و غریب، می‌تواند سایپا را برای نخستین بار از لیست تیم‌های لیگ برتری جدا کند. گفتنی است سایپا به همراه استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و سپاهان تنها باشگاه‌هایی هستند که در تمامی ادوار لیگ برتر حضور داشته‌اند.

کد خبر 439751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.