۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
آلبوم ناصری کاخ گلستان پیدا شد

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: آلبوم ناصری در کنترل، بازبینی و سرشماری حساب اموال (انبارگردانی رسمی) کاخ گلستان پیدا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آفرین امامی گفت: این آلبوم به شماره ۳۶۲ در ابعاد ۲۲ در ۱۵.۵ سانتی متر مربع بوده و شامل ۱۰۰ قطعه عکس از کودکان و زنان قاجاری است که صبح امروز سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹ با سرشماری حساب اموال که توسط این کمیته انجام شد در ساعت ۱۱:۳۰ در یکی از قفسه‌های آلبوم خانه کاخ گلستان پیدا شد و تمامی ۱۰۰ قطعه عکس در این آلبوم موجود است.

او افزود: بعد از اعلام امین اموال آلبوم‌خانه کاخ گلستان در اسفند ۹۹ مبنی بر مفقود شدن آلبوم و احتمال جابه‌جا شدن در قفسه‌های آلبوم‌خانه، بلافاصله توسط خود امین اموال انبار گردانی انجام شد، اما پیدا نشد.

مدیر میراث جهانی کاخ گلستان تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که با اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی انجام شد و طی نامه‌ای که از سوی این اداره‌کل به مدیریت کاخ گلستان ابلاغ شد، با دستور معاون میراث فرهنگی کشور و هماهنگی معاون توسعه مدیریت و مدیرکل حراست و یگان حفاظت میراث فرهنگی وزارتخانه انبارگردانی رسمی توسط این کمیته آغاز شد.

امامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد آلبوم‌های عکس موجود در آلبوم خانه کاخ گلستان بسیار بوده و ابعاد آن بزرگ است و آلبوم ناصری کوچک بود در قفسه‌های آلبوم خانه جابه‌جا شده بود.

کد خبر 439574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.