توافق امارات با رژیم صهیونیستی برای فرار از بحران یمن است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: امارات متحده عربی درگیر بحرانی فزاینده در یمن بوده و مقاومت انصارالله نیز تهدید بزرگی برای این کشور است؛ بنابراین هرگونه توافق امارات با رژیم صهیونیستی برای فرار از بحران یمن است.

مصیب نعیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ارتباطات مقامات ارشد کشورهای عربستان، اردن و امارات با رژیم صهیونیستی علنی شده است. این عادی سازی روابط بر رخداد انفجار بیروت و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین روند اعتراضات گسترده در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو تأثیرگذار خواهد بود، اما در سیاست‌های رژیم صهیونیستی در برابر سرزمین‌های اشغالی تغییری ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلستان در گذشته در خلیج فارس حضور داشته‌اند و امارات نیز جزء حاکمیت‌هایی است که توسط این کشورها هدایت می‌شود؛ همانگونه که در سال ۱۹۶۷ نیروهای ارتش بریتانیا شخبوط بن ذیاب آل نهیان را دستگیر کردند و شیخ زائد را جایگزین وی کردند؛ بنابراین حضور نیروهای بریتانیا یا رژیم صهیونیستی در خلیج فارس موضوع جدیدی نیست.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: امارات متحده در یک منطقه استراتژیک حساس اقتصادی قرار دارد و با هرگونه آشوب در خلیج فارس بیشترین آسیب را خواهد دید؛ بنابراین دبی و تل‌آویو هیچ تنشی در منطقه ایجاد نخواهند کرد.

نعیمی ادامه داد: امارات متحده عربی درگیر بحرانی فزاینده در یمن بوده و مقاومت انصارالله نیز تهدید بزرگی برای این کشور است؛ بنابراین هرگونه توافق امارات با رژیم صهیونیستی برای فرار از بحران یمن است.

وی خاطرنشان کرد: این توافقات نشان همبستگی این کشورها نیست؛ زیرا مصر بیش از ۴۰ سال است که رابطه مستقیم با اسرائیل دارد، اما در این مدت شاهد هیچ همکاری میان دو کشور نبوده‌ایم.

کد خبر 439519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.