ساماندهی دفع فاضلاب بافت تاریخی یزد باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود

شهردار یزد گفت: ساماندهی دفع فاضلاب بافت تاریخی، یک بحث فراسازمانی است و لازم است سریع‌تر در این خصوص اقدامات موثر بشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمال‌الدین عزیزی در دیدار با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار کرد: با توجه به ارزش بافت تاریخی شهر یزد، فاضلاب خطری بالقوه برای این بافت است که باید در اسرع وقت برای آن برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در پرونده ثبت جهانی، ساماندهی دفع فاضلاب بافت تاریخی یکی از الزامات زیرساختی عنوان شده است، افزود: به دلیل مخاطرات زیاد این موضوع و ایجاد بحران باید اقدامات سریع و به موقع انجام شود.

شهردار یزد با بیان اینکه ساماندهی دفع فاضلاب بافت تاریخی، یک بحث فرا سازمانی است، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم بر اساس قوانین موجود کشوری، فاضلاب خام با تعهدات مشخص در اختیار شهرداری قرار گیرد که امیدواریم این مهم با نظر مساعد سازمان آب و فاضلاب اجرایی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی مانند ایجاد تصفیه خانه‌های محلی، خاطرنشان کرد: آبیاری فضای سبز محلات با آب تصفیه شده فاضلاب و حذف آب شرب در این زمینه، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و ایجاد اشتغال نیز از جمله مزایای این طرح است.

عزیزی عنوان کرد: در توجیه این پروژه می‌توان به بحث کم آبی و سختی تأمین آب در شهر کویری یزد و همچنین الزامات ثبت جهانی توجه داشت که این کار می‌تواند به عنوان اقدامی نمونه در سطح کشور باشد.

شهردار یزد با بیان اینکه در سال گذشته ۶۶ کنتور آب شرب از منابع آبیاری فضای سبز حذف شده است، گفت: در تلاش هستیم ۱۳۲ کنتور دیگر را در سال جاری حذف کنیم تا حدود یک میلیون متر مکعب آب خاکستری فاضلاب، جایگزین آب شرب در آبیاری فضای سبز شود.

کد خبر 439463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.