آغاز عملیات ساماندهی سیلاب شهرک کوثر گریزه سنندج

شهردار سنندج از آغاز عملیات ساماندهی و کنترل سیلاب شهرک کوثر گریزه در سنندج خبر داد و گفت: مسیر هدایت سیلاب به طول ۷۰۰ متر و با استفاده از لوله بتنی مسلح به قطر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیمتر در حال احداث است.

به گزارش ایمنا، حشمت الله صیدی، اظهار کرد: در فروردین ماه سال گذشته شاهد وقوع سیل در سطح برخی از استان‌های کشور بودیم که این شهرداری در راستای اقدامات پیشگیرانه فعالیت‌هایی نظیر پاکسازی دهانه کانال‌ها و مسیل‌های سیلاب را انجام داد.

وی عنوان کرد: شهرک کوثر گریزه یکی از معابری بود که در هنگام بارندگی‌های سال گذشته بیشترین مشکل را داشت و در راستای آبگرفتگی معابر این شهرک نیروهای خدمات شهری به صورت شبانه روزی نسبت به تخلیه آب این معبر اقدام نمودند.

شهردار سنندج اظهار کرد: شهرک کوثر گریزه در جنوب شرقی شهر سنندج واقع شده و حوزه آبریز این شهرک با مساحت دو هزار و ۷۱۱ کیلومتر مربع یکی از زیر حوزه‌های آبریز رودخانه قشلاق به شمار می‌آید.

صیدی گفت: به دلیل افزایش بارندگی و به ویژه وقوع سیل سال گذشته آب‌های سطحی در آبراهه اصلی بالادست در معبر اصلی شهرک کوثر گریزه جاری شده است و مشکلاتی را برای ساکنان این شهرک بوجود آورده بود.

وی افزود: کانال موجود در این شهرک ظرفیت انتقال سیلاب‌های به وجود آمده را نداشته و با توجه به افزایش حجم آب در مسیل‌ها و همچنین نبود ساماندهی ورودی جداول موجود و گنجایش آب سطحی در عرض معبر اصلی جاری می‌شود.

شهردار سنندج تصریح کرد: سال گذشته و در راستای رفع معضل سیلاب شهرک کوثر گریزه، مطالعات ساماندهی و کنترل سیلاب این شهرک انجام شد.

صیدی از آغاز اجرای عملیات ساماندهی و کنترل سیلاب شهرک کوثر گریزه در سنندج خبر داد و افزود: احداث مسیر هدایت سیلاب به طول ۷۰۰ متر و با استفاده از لوله بتنی مسلح به قطر یک هزار و۸۰۰ میلیمتر در حال انجام است.

شهردار سنندج با بیان اینکه هزینه اجرای طرح ساماندهی و هدایت سیلاب شهرک کوثر گریزه شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است گفت: تاکنون این طرح ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

منبع: فارس

کد خبر 439374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.