اقتصاد ژاپن با رکود بی سابقه همراه شده است

با بسته شدن مغازه ها و کاهش تقاضا برای خرید اتومبیل، اقتصاد ژاپن در ماه های اخیر دچار افت خیره کننده ای شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از رویترز، ژاپن برای سومین دوره سه ماهه در رکود چهارماهه اقتصادی قرار گرفته و تولید ناخالص ملی این کشور به کمترین میزان خود در یک دهه اخیر رسیده است که این مسئله، سیاست اقتصادی وضع شده توسط نخست وزیر این کشور، شینزو آبه را زیر سوال برده است.

در حالی که اقتصاد ژاپن پس از برداشته شدن قرنطینه‌ها در ماه مِی، در حال بازگشت از رکود است، بسیاری از کارشناسان معتقدند که با استفاده از ظرفیت صادرات و واردات، آمار سه ماهه بعدی رشدی کم خواهد داشت.

سومین اقتصاد بزرگ دنیا در بازی آپریل تا ژوئن، افت ۲۷.۸ درصدی داشته است تا رکودی بزرگ را از سال ۱۹۸۰ برجا بگذارد و حتی از پیش بینی‌ها که افت ۲۷.۲ درصدی را انتظار داشتند فراتر رود.

همانطور تولید ناخالص داخلی در ژاپن به ۴۸۵ تریلیون ین رسید که از سال ۲۰۱۱ کمترین میزان بوده و این در حالی است که ژاپن در آن سال برای دو دهه بحران اقتصادی شدیدی را تحمل می‌کرد.

همینطور بورس ژاپن نیز در روز دوشنبه بیشترین مقدار افت را در دو هفته اخیر داشت و دلیل آن اطلاعات بسیار ضعیف دولت در این بازه در مورد تولید ناخالص داخلی بود. نمودار زیر، مقدار تولید ناخالص داخلی واقعی و اسمی ژاپن را از سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد.

کد خبر 439311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.