واگذاری املاک شهرداری پره‌سر زیر ذره‌بین قانون

شهردار پره سر گفت: املاک تحت مالکیت شهرداری به صورت کاملاً شفاف و براساس تشریفات قانونی واگذاری می‌شود.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس قانون زمین‌های غیرعمومی که از طریق تفکیک به دست می‌آید برای اجرای طرح‌های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: شهرداری پره سر تمامی معاملات زمین‌ها و مغازه‌های تحت مالکیت خود را طبق آئین نامه معاملات شهرداری‌ها و مصوبه شورا و بودجه مصوب از طریق آگهی مزایده و براساس تشریفات قانونی انجام می‌دهد.

شهردار پره سر با تاکید بر اینکه نگهداری زمین در شهرداری در طولانی مدت باعث فساد می‌شود. افزود: زمین تحت مالکیت شهرداری در مواقع لزوم به صورت کاملاً قانونی واگذار شده و مبالغ حاصل از آن برای اجرای طرح‌های مختلف شهری و امکانات رفاهی شهروندان استفاده می‌شود.

شهابی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۶ حدود ۵۰ هکتار از زمین‌های کوی شفارود بر اثر تفکیک به محدوده شهری پره سر اضافه شد، اما متأسفانه مشخص نیست که این زمین‌ها به چه کسی واگذار شده است؟

وی گفت: در دوره پنجم شورا یک تفکیک در کوی شفارود انجام شد. و طبق آن ۱۲ قطعه زمین را در سند شرکت تعاونی شفارود تعرفه کردند. شش قطعه از این زمین بعد از تفکیک در استانداری به شهرداری واگذار شد.

شهردار پره سر اضافه کرد: شهرداری در دو قطعه از این زمین فضای سبز اجرا کرد و با فروش چهار قطعه از آن، تهیه نقشه فنی و لوله گذاری پروژه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی، ساخت کارواش، بهسازی سرویس بهداشتی، سه لایه زیرسازی جهت آسفالت، موزائیک کاری ورودی و ساخت ساختمان آتش نشانی با پیشرفت ۸۵ درصد را در کوی شفارود و بخشی از پروژه‌های عمرانی شهر را اجرا کرد.

شهابی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال کوی شفارود آسفالت و هدایت آب‌های سطحی نداشت و محل ایجاد پارک آن شناسایی نشده بود، اما خوشبختانه این اقدامات عمرانی در دوره پنجم شورا اجرا شد.

وی تاکید کرد: مبالغی حاصل از فروش زمین صرف ایجاد امکانات تامین رفاه حال شهروندان مثل آسفالت، پیاده روسازی، سنگ فرش، فضای سبز و المان شهری می‌شود و تمامی اسناد آن به صورت کامل و شفاف در شهرداری موجود است.

شهردار پره سر با بیان اینکه تمام تغییر کاربری‌هایی که شهرداری در دوره پنجم انجام داده، در محدوده شهری و در فضای غیر عمومی بوده است. افزود: شهرداری در کنار پارک پره سر تعداد ۱۰ باب مغازه چوبی در فضای کاملاً بدون استفاده برای استفاده زنان بی سرپرست احداث کرده و رایگان در اختیار این قشر قرار داده تا بتوانند، در آن ها محصولات تولیدی صنایع دستی خودشان را به فروش برسانند و از این طریق امرار معاش کنند.

به گزارش ایمنا، شهر ساحلی پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 439261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.