طرفداران و مخالفان دولت بلاروس به خیابان ها آمدند

در هفتمین روز از اعتراضات خیابانی در بلاروس، هزاران نفر از مخالفان و هواداران دولت بلاروس به خیابانها آمدند.

به گزارش ایمنا، اجتماع در حمایت از دولت این کشور روز یکشنبه در میدان استقلال مینسک برپا شد.

در این اجتماع بر اساس گزارش وزارت کشور بلاروس، بیش از ۶۵ هزار نفر شرکت کردند و الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در آن سخنرانی کرد.

لوکاشنکو در سخنان خود خواسته برخی کشورهای همسایه بلاروس و مخالفان دولت این کشور برای برگزاری دوباره انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد و آن را مهلک خواند.

رئیس جمهور بلاروس با بیان اینکه هواپیماها و تانک‌های غربی در فاصله‌ای نزدیک در مجاورت مرزهای بلاروس تردد می‌کنند، اظهار کرد: این اقدامات آنان بی هدف نیست. صدای شنی‌های تانک‌های ناتو در نزدیکی دروازه‌های ما به گوش می‌رسد. در مرزهای غربی بلاروس نیروهای بیشتری مستقر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد که لیتوانی، لتونی و لهستان و حتی اوکراین که روابط نزدیک با بلاروس دارد خواهان برگزاری دوباره انتخابات هستند.

لوکاشنکو هشدار داد: اگر ما به این خواسته آنها تن دهیم گرفتار طوفانی می‌شویم که نمی‌توانیم از آن نجات یابیم و به عنوان یک کشور و ملت از بین می‌رویم.

رئیس جمهور بلاروس این را نیز گفت که کشورش هیچگاه نقش حائل بین غرب و روسیه را نخواهد پذیرفت.

گفتنی است پس از پایان اجتماع طرفداران لوکاشنکو در میدان استقلال، مخالفان دولت وی در خیابان استقلال راهپیمایی کرده و در میدان اکتیابر در مرکز مینسک تجمع کردند.

مخالفان که شمارشان به چند هزار نفر می‌رسید، پرچم‌های مخالفان بلاروس (سفید، قرمز و سفید) در دست داشتند و شعارهای ضد حکومتی سر می‌دادند.

آنان خواستار برگزاری دوباره انتخابات ریاست جمهوری و آزادی همه زندانی‌های این کشور بویژه افرادی شدند که در یک هفته اخیر زندانی شده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 439242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.