کووید -۱۹ مشکلات قلبی را تشدید می‌کند

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ مشکلات قلبی را در بیماران بستری شده در بیمارستان تشدید می‌کند.

به گزارش ایمنا، در نتایج این مطالعه آمده است: بیماری کووید -۱۹ موجب بروز انواع مختلفی از بیماری‌های قلبی از ضربان نامنظم قلب گرفته تا احساس درد در قفسه سینه می‌شود و بیماری‌های قلبی-عروقی که بیمار در گذشته به آن دچار بوده است را تشدید می‌کند.

پزشکان اظهار کردند: بیش از ۱۴ درصد از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری شده‌اند به دلیل این بیماری دچار مشکلات قلبی شده‌اند. همچنین نزدیک به ۱۳ درصد از تمامی افراد پذیرش شده در بیمارستان پیش از این سابقه ابتلاء به بیماری‌های قلبی داشته‌اند.

آمارها نشان می‌دهد تقریباً ۱۰ درصد از افرادی که سابقه ابتلاء به بیماری‌های قلبی داشته‌اند یا پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ دچار مشکلات قلبی شده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.

محققان ایتالیایی تاکید می‌کنند که در بررسی‌های خود دریافتیم سابقه ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی و ابتلاء به این بیماری‌ها با میزان مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید -۱۹ ارتباط دارد.

یافته‌های بدست آمده بر اساس تحلیل ۲۱ مطالعه است که در آنها بیش از ۷۷ هزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ که در بیمارستان‌های آمریکا، آسیا و اروپا بستری شده بودند، مشارکت داشتند. این یافته‌ها نشان می‌دهد افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی در معرض خطر فزاینده پیامدهای ناشی از کروناویروس جدید و آسیب دیدن قلب هستند.

بنا به گزارش ایسنا، به گفته محققان، اگرچه اکثریت بیماران مبتلا به کووید -۱۹ دچار علائم خفیف بیماری می‌شوند اما میانسالان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل بیماری قلبی، بیماری مزمن ریوی یا دیابت در معرض پیامدهای شدید این ویروس هستند.

کد خبر 439197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.