سفیر بلاروس در اسلوواکی به جمع معترضان پیوست

سفیر بلاروس در اسلواکی با معترضان بلاروس در پی انتخابات مناقشه‌برانگیز در این کشور ابراز همبستگی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از رویترز، الکساندر لوکاشنکو ۲۶ سال است که ریاست جمهوری بلاروس را برعهده دارد اما در هفته اخیر سخت‌ترین دوران مسئولیت خود را داشته و دلیل آن حضور مخالفان وی در خیابان‌ها و از دست دادن علاقه عمومی مردم این کشور نسبت به خود است.

این مرد ۶۵ ساله اخیراً با ظاهری احساسی در تلویزیون حاضر شد و کشورهای خارجی را باعث براندازی حکومت ۲۶ ساله‌اش بر بلاروس دانست. او همینطور اعلام داشت که از ولادیمیر پوتین و ارتش روسیه، قول دخالت در صورت نیاز علیه مخالفان او را داشته که این مسئله هنوز توسط کرملین تأیید نشده است.

گفتنی است که روسیه همیشه روابط تیره‌ای با لوکاشنکو داشته اما همیشه به بلاروس نگاه ویژه ای داشته است، چرا که این کشور در مسیر لوله‌های انتقال نفت روسیه به غرب بوده و مسکو این کشور را همیشه به عنوان منطقه‌ای حائل در برابر ناتو می‌دیده است. گفتنی است که به نظر می‌رسد با توجه به افزایش تعداد کشته‌ها و آسیب دیده‌ها در تظاهرات‌های بلاروس، اتحادیه اروپا به زودی تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کند.

پیش از این نیز سفیر بلاروس در اسلوواکی رسماً اعلام کرده بود که با معترضان کشورش همسو شده است.

وی گفت: ما با کسانی که با هدف‌های صلح‌آمیز به خیابان‌ها آمده‌اند متحد هستیم تا صدای آنها شنیده شود. بلاروسی‌ها با تحمل مشکلات به اینجا رسیده‌اند.

کد خبر 439194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.