بزرگ‌ترین بام باغ آسیا بر فراز یک دانشگاه

‌ دانشگاه Thammasat در کلانشهر بانکوک تایلند، دومین دانشگاه قدیمی شهر بشمار می‌رود که پشت بام این فضای آموزشی میزبان بزرگ‌ترین بام باغ آسیاست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احداث این بام باغ با مساحتی بیش از ۲۲ هزار متر مربع در دسامبر سال گذشته به پایان رسید و پشت بام یکی از دانشکده‌های دانشگاه Thammasat را در بر گرفت.

این بام باغ با الهام از مزارع شالیکاری بانکوک و آبشارهایی که در سراسر شهر پراکنده شده است، فضاهایی را به کشت برنج اختصاص داده است و در هر گوشه و کنار خود، سازه‌هایی آبشار مانند را گنجانده است. نمای کلی این بام باغ شگفت‌انگیز به شکل حرف H لاتین است و به صورت شیب‌دار طراحی شده است که این ویژگی با کمک یک تکنولوژی مدرن باعث می‌شود آبیاری مزارع با سرعت پایین صورت گیرد.

شیب بام باغ، آب اضافی را به چهار برکه بزرگ ایجاد شده در چهار طرف دانشکده هدایت می‌کند تا آب ذخیره شده برای مواقعی از سال که بارش کم است، مورد استفاده قرار گیرد. معماران بام باغ دانشگاه بانکوک ادعا کرده‌اند که این باغ سبز نه تنها در هر سال میزان برنجی برای تهیه ۱۳۵ هزار وعده غذا در خود پرورش می‌دهد، بلکه دارای باغچه‌های کوچکی است که در آنها، سبزیجات مورد نیاز برای کافه دانشگاه در حال رشد هستند. پرورش دهندگان برنج در بام باغ دانشگاه قرار است روزانه مقدار اضافی تولید برنج خود را بین ساکنان اطراف باغ توزیع کنند و گیاهان خراب‌ شده را نیز به صورت کود در خود باغ استفاده کنند.

طراحان بام باغ سبز دانشگاه Thammasat به پاس زحمات دیرینه کشاورزان بانکوکی برای کشت برنج در مزارع خود تصمیم گرفتند بخش اعظم باغ را به پرورش این ماده غذایی اختصاص دهند. علاوه بر این مزارع شالیکاری نسبت به سایر زمین‌های کشاورزی در تمام طول سال از رطوبت قابل توجهی برخوردار است و در نتیجه دمای هوای محیط را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 439192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.