اداره کار حقوق کارفرمایان را در نظر نمی‌گیرد

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان تشک و روکش اتومبیل اصفهان با اشاره به شرایط نابسامان تولیدکنندگان، گفت: اگر تولیدکننده‌ای در این شرایط بد بازار پس از مدتی نتواند مطالبات کارگری را پرداخت کند، اداره کار بدون در نظر گرفتن حقوق کارفرما شکایت‌ها را بررسی کرده و پیگیر مطالبات کارگر می‌شود.

سعید کوچک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه واحدهای تولیدی اصفهان با وجود در اختیار داشتن تجهیزات به روز امروز درگیر مشکلاتی با دارایی، اداره کار، تأمین مواد اولیه و مطالبات کارگران هستند، گفت: در اتحادیه‌ها تا جایی که چارچوب قانون نظام صنفی اجازه داده پیگیری‌های لازم برای رفع این مشکلات انجام شده‌است.

وی افزود: کارفرمایان امروز برای استخدام کارگر با مشکلات زیادی مواجه هستند زیرا علاوه بر شرایط بازار که رکود شدیدی را تجربه می‌کند، همواره با برخی الزامات اداره کار، رفاه و امور اجتماعی نیز درگیر هستند.

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان تشک و روکش اتومبیل اصفهان گفت: اداره کار بدون در نظر گرفتن حقوق کارفرما، حامی حقوق کارگران است اگر کارگری استخدام شده و کارفرما پس از چند ماه نتواند حق و حقوق او را پرداخت کند، اداره کار بدون قید و شرط و در نظر گرفتن حقوق کارفرما شکایت‌ها را بررسی کرده و پیگیر مطالبات کارگر می‌شود.

کوچک‌زاده افزود: در سال ۹۷ نماینده اداره کار با نمایندگان اصناف دیدار کرد و قرار شد تعامل بیشتری با اصناف داشته باشد اما متأسفانه این کار نشده است.

نوسانات دلار تعطیلی بازار تولید را به دنبال داشته‌ است

وی درباره مشکلاتی که در تأمین و خرید مواد اولیه وجود دارد، گفت: قیمت مواد اولیه متناسب با دلار نوسان دارد، زمانی که تولید کننده برای تهیه مواد اولیه اقدام می‌کند فروشنده این مواد را به او نمی‌فروشد زیرا ترس از فروش مواد و ناتوانی در جایگزین کردن آن به دلیل افزایش قیمت دلار در بین توزیع کنندگان مواد اولیه وجود دارد.

رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان و فروشندگان تشک و روکش اتومبیل اصفهان گفت: این اتفاق موجب رکود و تعطیلی بازار تولید می‌شود، اگر قیمت دلار تصویب و تعیین شود و نوسان آن روزانه نباشد تولیدکننده می‌تواند با خیالی آسوده به کارخود بپردازد.

کوچک‌زاده افزود: همه مواد اولیه تولید تشک و روکش اتومبیل از جمله مواد PVC ، چسب و مواد پلاستیکی با دلار تعیین قیمت می‌شود.

اداره کل امور مالیاتی پاسخگوی اشتباهات ممیزان نیست

وی همچنین درباره مشکلات فعالان صنف تولید کنندگان و فروشندگان تشک و روکش اتومبیل در اصفهان با اداره کل امور مالیاتی گفت: اگر یک واحد صنفی اقدام به راه اندازی واحد تولید کند پیش از بازدهی این واحد مالیات سنگینی برای او در نظر گرفته می‌شود و به جای بررسی مشکلات نظر سر ممیز را شرط تعیین مالیات در نظر می‌گیرند.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان تشک و روکش اتومبیل اصفهان گفت: بارها برای واحدهای صنفی مالیات‌های اشتباه تعیین شده است و پس از اعتراض نیز با این جمله رو به رو می‌شوند که به دلیل ثبت شدن این مالیات در سیستم‌های دارایی، مودی حتماً باید آن را پرداخت کند.

کوچک‌زاده با بیان اینکه هیچ کس جوابگوی اشتباهات ممیزان مالیاتی نیست، افزود: واحدهای تولیدی داشتیم که تبدیل به واحدهای کوچک‌تر شده یا مکان واحد خود را از بر خیابان به داخل کوچه تغییر داده‌اند اما میزان مالیات آنها افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان در راه‌اندازی فعالیتشان از مشکلات بسیاری که در ابتدای کار با اداره کل امور مالیاتی به وجود می‌آید می‌ترسند.

کد خبر 439136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.