تغییر نام یک کوچه به نام سهیل گوهری/ رفیق بازی یعنی دوستمان را معاون شهردار کنیم

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران تغییر نام کوچه مهرداد جنوبی به سهیل گوهری را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس در جریان بررسی پیشنهاد این نام گذاری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران گفت: این دو معبر در نزدیکی انجمن صنفی روزنامه نگاران است و نام معابر تکرار بالایی داشتند و کوچه مهرداد بالای ۲۰ مورد تکرار داشت.

مجید فراهانی در خصوص این نام گذاری گفت: مرحوم گوهری از دوستان قدیمی ما بوده و باید در کمیسیون نامگذاری از مکان‌های دیگر برای نامگذاری با نام وی استفاده کنیم مانند سالن‌های ورزشی، پارک‌ها و ساختمان‌ها و نباید معابر قدیمی را تغییر نام دهیم و این باعث می‌شود شورای دوره بعدی به سرعت این نامگذاری‌ها را تغییر دهد.

زهرا نژاد بهرام نیز خطاب به حق‌شناس پرسید آیا در جریان این نامگذاری از اهالی محل نظرسنجی شده است و آیا هر خبرنگار و روزنامه نگاری که جان خود را ازدست بدهد معبری را به نام وی نامگذاری می‌کنید.

ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز در این رابطه گفت: سهیل گوهری همکار ما و دبیر کمیته حقوقی شورای شهر تهران بوده و ما یکی از همکارانمان را از دست دادیم و دوستانی که با ایشان در ارتباط بودند شایستگی و بزرگی ایشان را تأیید می‌کنند.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به منتقدان و در موافقت با این نام گذاری گفت: بحث‌هایی که مطرح شده خیلی منصفانه نیست؛ بحث ما رفیق بازی نیست چون رفیق‌بازی را می‌توان در انتصابات دید؛ اینکه رفیق ما معاون شهردار می‌شود و اینکه ما فامیل‌هایمان را در شهرداری تهران جذب کنیم.

وی افزود: اینکه یک کوچه ۲۰۰ متری را به نام گوهری کنیم رفیق بازی نیست. همین دوستان شورا تلاش کردند ایشان در قطعه نام آوران دفن شود. اگر این فرد نام آور است کمال بی انصافی است که چنین نام گذاری انجام نشود.

نظری ادامه داد: ما معابری را به نام آتش‌نشان‌های شهید که در جریان کار فوت کرده‌اند نام گذاری کرده‌ایم می‌توانیم همین نام گذاری را برای مأمور اداره برقی که جانش را کف دستش می‌گذارد و از دکل برق بالا می‌رود و در اثر برق گرفتگی جان خود را از دست می‌دهد نمی‌کنیم چون آتش نشانان از بدنه شهرداری هستند.

وی اضافه کرد: در حق سهیل گوهری ظلم شد و این ظلم ادامه دارد و چنین حاشیه‌ای از شورای شهر آغاز شده است که بعداً به آن می‌پردازم اما نگاه ما به این موضوع شخصی نیست.

صدر اعظم نوری هم نسبت به جمله ظلم شورا به سهیل گوهری واکنش نشان داد و گفت: نسبت دادن ظلم به برخی از اعضا قضاوت است و این غلط است و به اندازه کافی علیه شورای شهر جو سازی می‌شود؛ در حالی که شورا مصوبات مهمی داشته است این گونه وانمود می‌کنند که ما در شورای پنجم تنها کار نامگذاری را انجام می‌دهیم و باید از بیان چنین سخنانی که شورا را تضعیف می‌کند پرهیز شود.

در نهایت این نامگذاری با ۱۳ رأی به تصویب رسید.

کد خبر 439108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.