پیشرفت ۹۸ درصدی شبکه فاضلاب ۵ روستای شهرستان فلاورجان

مدیر آبفای فلاورجان با اشاره به اینکه هم اکنون افزون بر ۲۲ کیلومتر از شبکه فاضلاب پنج روستای فلاورجان اجرا شده است، گفت: طی یک ماه آینده، شبکه فاضلاب روستاهای اردال، کاویان، مهرنجان، چم رود و فیلرگان نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد مهدی پراندوخ" اظهار کرد: در دی ماه سال گذشته، طرح اجرای شبکه فاضلاب ۱۱ روستای فلاورجان در دستور کار قرار گرفت که با اتمام اجرای شبکه فاضلاب این پنج روستا، در آینده نزدیک عملیات اجرای شبکه فاضلاب روستاهای بجگرد، محمدیه، زفره، نارگان و بوستان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پروژه اجرای شبکه فاضلاب ۱۱ روستای فلاورجان با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان عملیاتی شد، تصریح کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان با هدف تخصیص پساب این روستاها برای رفع بخشی از نیاز آبی در واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری به روش بیع متقابل در این پروژه مشارکت داشته است.

مدیر آبفای فلاورجان با اشاره به تولید پساب فاضلاب در این مناطق خاطرنشان کرد: در افق طرح که ۱۴۳۰ است پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب در این ۱۱ روستا قرار گیرند و بر این اساس، پساب تولیدی در این روستاها حدود دو هزار متر مکعب در روز خواهد بود.

پراندوخ، حجم عملیاتی این پروژه را ۹۳ کیلومتر اعلام کرد و گفت: اجرای شبکه فاضلاب در ۱۱ روستای شهرستان فلاورجان شامل ۷۹ کیلومتر شبکه داخلی و ۱۴ کیلومتر خط انتقال و اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال است که از محل سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه اغلب این روستاها در حاشیه رودخانه زاینده‌رود قرار دارند، تصریح کرد: رودخانه زاینده‌رود از میان شهر فلاورجان عبور می‌کند و برخی از این روستاها در مجاورت این رودخانه قرار دارند، بنابراین به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی، اجرای شبکه فاضلاب در این روستاها ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر آبفای فلاورجان اظهار کرد: بررسی‌ها حاکی از آن است که هر مترمکعب فاضلاب در حدود ۱۵ مترمکعب آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کند، پس برای ارتقای بهداشت محیط و سلامت مردم، جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب لازم است.

پراندوخ افزود: فاضلاب این روستاها پس از انتقال به تصفیه‌خانه فاضلاب فولادشهر به منظور مصارف صنعتی به شرکت ذوب آهن انتقال می‌یابد.

کد خبر 439091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.