۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
 طرح جامع قرآنی تدوین شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ضروری است مجمع اساتید و حافظان قرآن جهان اسلام به صورت خود جوش شکل بگیرد تا این جامعه در مسائل مهمی که در جهان در حال رخ دادن است، اعلام موضع ‌کند زیرا اظهار موضع شخصیت‌های قرآنی یک نقطه مشترک در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل شورای توسعه قرآنی استان‌ها موضوعی است که تاکنون مغفول مانده است، این شورا یک ابزار قانونی با حضور شخصیت‌های استان‌ها است در حال حاضر حداقل بهره‌مندی از این مجموعه‌ها را داریم که باید در ایجاد این زمینه در استان‌ها تلاش شود.

وی با بیان اینکه باید به نوعی از رؤسای شوراهای توسعه قرآنی توسط ریاست سازمان اوقاف خواسته‌هایی اعلام شود، افزود: اقدامات ما در استان‌ها با توجه به ظرفیت آنها فراوان است ولی این اقدامات فاقد طرح جامع قرآنی است که ضمن تعریف اهداف، وظایف را بین دستگاه‌های مرتبط تقسیم کند. بسیاری از کارها با همین امکانات محدود دچار موازی کاری می‌شود و در نهایت هم شاهد یک آشفتگی در فعالیت‌ها هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: اگر بنا بر این است که از تصدی‌گری‌ها فاصله بگیریم باید طرح جامع قرآنی یا یک سند توسعه قرآنی برای هر استان تدوین شود.

وی اضافه کرد: خیلی از کارهای انجام شده قرآنی در کشور وجود دارد و چقدر خوب بود که صدا و سیما و رسانه‌ها همه این مسابقات را پوشش می‌دادند.

بلک تصریح کرد: تفاهم اخیر بین سازمان اوقاف و وزیر آموزش و پرورش، ما را با یک فرصتی مواجه می‌کند، فرصتی که با توجه به اینکه آموزش و پرورش از ظرفیت فضاهای مجازی استفاده می‌کند، می‌تواند بستری را ایجاد کند که ما مخاطبان زیاد قرآنی داشته باشیم و بتوانیم بدون اعزام استاد و از طریق آموزش مجازی از این فضا و مخاطبان که دانش آموزان هستند، استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه سازمان اوقاف تنها مجموعه‌ای است که کارهای قرآنی را در بعد جهان اسلام عهده دار است، خیلی خوب می‌شد که یک مجمع اساتید و حافظان قرآن جهان اسلام به صورت خود جوش شکل می‌گرفت و ما در مسائل مهمی که در جهان در حال رخ دادن است، اعلام موضع می‌کردیم و بالاخره اظهار موضع شخصیت‌های قرآنی که یک نقطه مشترک در جهان اسلام است می‌تواند رویدادی باشد که ما را از یک انزوای سیاسی خارج کند و جامعه قرآنی اعلام وجود و نظر داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: ما بحث توسعه وقف‌های قرآنی را جزء اهداف خود قرار دادیم، چنانچه سبقه قرآنی مراکز افق برجسته‌تر باشد، ما در امامزاده‌ها فضا و امکانات اولیه برگزاری این جلسات را داریم که امیدواریم با یک هدف‌گذاری بهتر کمی و کیفی بشود این مراکز افق را در راستای اهداف قرآنی تحرک بیشتری داد.

برنامه‌های پنج ساله قرآنی در استان‌ها تدوین شود

همچنین مهدی قره شیخلو،  رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: حتماً در برنامه ریزی‌هایی که برای آینده نزدیک در حال تدوین است به این امور دقت می‌شود و این که بتوان از نزدیک با ظرفیت‌ها و کارهای مختلفی که در حال انجام است آشنا شد و گفت‌وگوها بیشتر شود تا اموری که اجرای آن‌ها در حال پیگیری است با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: اگر بتوان یک سند قرآنی با توجه به وضعیت هر استان‌ها تهیه کنیم می‌توان برای پنج سال آینده برنامه ریزی درستی انجام داد.

کد خبر 438884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.