تیم مطرح ایتالیایی خواهان حسینی/ اعلام تاریخ آزادی رونالدینیو از زندان

از آزادی رونالدینیو تا علاقه سامپدوریا به مجید حسینی و استعفای قلعه نویی و توجه وزارت امور خارجه آمریکا به چوگان، بخشی از مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

* مصطفی التکریتی عضو تیم ملی موی تای عراق و دارنده مدال طلای آسیا و نقره جهان به ویروس کرونا مبتلا شد. طبق گزارش‌های رسیده از عراق این رزمی کار مشهور عراقی اکنون در قرنطینه به سر می‌برد.

* سران باشگاه ترابزون ترکیه قصد دارند در صورت دریافت پیشنهاد های خوب، مجید حسینی مدافع ایرانی خود را فروش برسانند.‌ از سامپدوریا به عنوان مشتری حسینی نام برده میشود.

* یوونتوس چند شب پیش در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه دو بر یک لیون را شکست داد، اما با توجه به شکست یک بر صفر در بازی رفت، از این رقابت‌ها کنار رفت و همین حذف باعث شد تا مدیران باشگاه خیلی زود " مائوریتسیو ساری"، سرمربی نه چندان موفق این تیم را اخراج کنند. و پیرلو را جایگزین او کنند.

* امیر رضی زاده رئیس هیئت کشتی استان گیلان از برنامه ریزی برای برگزاری رقابت های بین المللی کشتی جام تختی در این استان خبر داد.

* باتوجه به در پیش بودن فیفا دی شهریورماه و درخواست کادرفنی تیم ملی فوتسال برای انجام بازی تدارکاتی، کمیته فوتسال اقدام به انجام هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری تورنمنت دوستانه با حضور چند تیم خارجی کرده است. این موضوع باعث شد که تورنمنت دوستانه کیش به جای شش جانبه، به صورت ۴ جانبه برنامه‌ریزی شود.

مکس ورشتپن" راننده هلندی تیم ردبول قهرمان مسابقات فرمول یک انگلیس شد تا اولین قهرمانی تیمی به غیر از مرسدس رقم بخورد. لوئیس همیلتون راننده انگلیسی مرسدس مقام دوم را کسب کرد.

* طبق تصمیمات کنفدراسیون هندبال آسیا مسابقات قهرمانی ساحلی نوجوانان، مسابقات قهرمانی آسیا جوانان و نوجوانان و جام باشگاه‌های آسیا که قرار بود در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شود به دلیل شیوع کرونا به سال ۲۰۲۱ موکول شد.

* تست کرونای یکی از ملی پوشان تنیس روی میز کشورمان، مثبت اعلام شده است. این بازیکن تیم ملی تنیس روی میز، به دلیل تست کرونای مثبت باید مدتی را در قرنطینه سپری کند. قرار بود این ملی پوش در تاریخ ۷ شهریور ماه، به فرانسه اعزام شود که با توجه به شرایط فعلی این بازیکن و همین طور شیوع گسترده ویروس کرونا، تکلیف این موضوع نامعلوم است.

* امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان پس از شکست تیمش برابر استقلال در جام حذفی، با انتشار نامه‌ای از هدایت این تیم استعفا داد.

* فریدون غرالیان مربی سازنده وزنه برداری کشورمان دارفانی را وداع گفت. این مربی سازنده چند روزی را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در شهرستان قائمشهر سپری کرد و درگذشت. غزالیان علاوه بر سابقه  حضور در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری، مدال قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه دارد.

* وزارت امور خارجه آمریکا توجه ویژه ای به ورزش چوگان که یک ورزش ایرانی است کرده، صفحه اینستاگرام وزارت خانه آمریکا نوشت: پولو یا چوگان یکی از کهن‌ترین ورزش‌های جهان بوده و بیش از دو هزار سال پیش در ایران آغاز شد.

* مقامات قضایی پاراگوئه اعلام کردند رونالدینیو ستاره سابق تیم ملی فوتبال برزیل و برادرش که به اتهام در دست داشتن پاسپورت جعلی پنج ماه است در زندان این کشور به سر می‌برنند، به زودی آزاد خواهند شد. قاضی گوستاوو آمریلا تاریخ آزادی آنان را ۲۴ اوت (۳ شهریور) تعیین کرده است.

* در ادامه حراج اقلام متعلق به مایکل جردن، اسطوره باشگاه شیکاگو بولز و تیم ملی بسکتبال آمریکا، یک برگ فتوکپی از اولین قرارداد او با این باشگاه به قیمت ۵۷ هزار و ۶۸ دلار (حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) به فروش رفت. این قرارداد مایکل جردن با شیکاگو بولز به ۱۲ دسامبر سال ۱۹۸۴ برمی گردد و حاوی ۲۴ بند است.

* یک کوهنورد تهرانی ۱۱ مرداد به منظور صعود به قله دماوند راهی این کوه شد. روز ۱۸ مرداد او پس از صعود به قله تصمیم به بازشگت می‌گیرد، ولی به دلیل مه آلوده بودن هوا مسیر را گُم کرده و جان خود را از دست می‌دهد.

* به نقل از روابط عمومی فدراسیون ترای اتلون؛ در ادامه برنامه‌های فدراسیون به منظور ارتقای جایگاه رشته جذاب و مفرح ترای اتلون در ورزش کشور و پس از اخذ مصوبه مجمع عمومی سال ۹۸، عنوان و لوگوی فدراسیون به طور رسمی تغییر یافت.

* از شهر تبریز خبر می‌رسد که حاج صفی با یک باشگاه یونانی به توافق نهایی رسیده  و جدایی اش از تیم تراکتور قطعی است، اما با توجه به اینکه سرخپوشان تبریزی در لیگ برتر و جام حذفی برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگند به همین علت مسئولان تراکتور از حاج صفی خواستند که این تیم تبریزی را تا پایان فصل همراهی کند و بعد از آن به تیم جدید خود بپیوندد.

* صفحه رسمی AFC در توییتر اعلام کرد: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با اتخاذ به تصمیم مشترک، چهار بازی باقیمانده مرحله اول گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا را تا تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۱ به تعویق انداخته‌اند. پیش از این قرار بود مسابقات در ماه های مهر و آبان پیگیری شوند.

* فدراسیون کوهنوردی مبلغ ۲۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از کوهنوردان خارجی که سال گذشته برای صعود به قله‌های کشورمان اقدام کرده بودند، درآمد داشته است.

* در آخرین به روز رسانی فدراسیون جهانی دوومیدانی‌ مسابقه لیگ الماس دوحه که پیش از این قرار بود ۹ اکتبر ۱۸ مهر ۹۹ برگزار شود با تصمیم مسئولان برگزاری به ۲۵ سپتامبر موکول شد. با این تصمیم پنجمین مرحله لیگ الماس۲۰۲۰ زودتر از موعد قبلی و ۴ مهر برگزار خواهد شد.

* منوچهر نیکفر رئیس هیئت مدیره و سرپرست باشگاه سپاهان به همراه سیدعلی پزشک سخنگوی باشگاه و لطفی از دیگر اعضای هیئت مدیره باشگاه باحضور در محل تمرین طلایی پوشان، میگوئل تکسیرا را رسماً به عنوان سرمربی تیم معرفی کردند.

* گل "سون هیونگ مین" بازیکن کره‌ای تیم تاتنهام در دیدار مقابل برنلی، به عنوان بهترین گل فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ جزیره انتخاب شد. گل علیرضا جهانبخش ملی پوش کشورمان به تیم چلسی هم نامزد بهترین گل این فصل بود.

کد خبر 438727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.