واکنش مقامات فلسطینی به عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات

شماری از مقام‌ها و احزاب فلسطینی به توافق میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط واکنش نشان دادند.

به گزارش ایمنا، عباس زکی، از رهبران جنبش فتح فلسطین گفت: سازش امارات با اسرائیل خیانت به کشورهای عربی است.

وی افزود: توافق امارات با اسرائیل شانه خالی کردن از مسؤولیت ملی، دینی و انسانی در قبال مساله فلسطین است. امیدوارم مقام‌های فلسطینی تصمیمات شجاعانه‌ای اتخاذ کنند.

از سوی دیگر "حنان عشروای" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: امارات به اسرائیل به دلیل عدم اعلام علنی آنچه در فلسطین به صورت غیرقانونی انجام می‌دهد، پاداش داد. امارات از تعاملات مخفیانه خود از طریق عادی‌سازی روابط با اسرائیل پرده برداشت. لطفاً به ما لطف نکنید. ما برای کسی برگ انجیر نیستیم.

"بسام الصالحی" دیگر عضو سازمان آزادی بخش فلسطین و دبیرکل حزب مردم فلسطین نیز گفت: موضع امارات فروکردن خنجر به پشت مردم فلسطین است و کسی فریب این ادعای عوام‌فریبانه توقف الحاق را نمی‌خورد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز اعلام کرد: امضای توافق صلح میان امارات متحده عربی و اسرائیل خیانت و توطئه‌ای جدید است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار برگزاری نشست فوری سران فلسطینی برای بررسی توافق امارات و رژیم صهیونیستی شد.

"عطا الله حنا" سراسقف کلیسای ارتدوکس فلسطین نیز اعلام کرد: ما عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل را محکوم می‌کنیم. اینکه می‌گویند طرح عادی‌سازی روابط باعث توقف اشغال اراضی فلسطینی می‌شود دروغ است.

وی تاکید کرد: در این شرایط باقی ماندن تفرقه میان گروه‌های فلسطینی ننگ است و بایستی میان گروه‌های فلسطینی توافق صورت گیرد.

جنبش ابتکار عمل فلسطین نیز اعلام کرد: این توافق عادی سازی خنجری بر پشت ملت فلسطین است و در راستای اجرای معامله قرن انجام گرفته است.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند که قبل از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با اسرائیل دست یابند، چرا که پشت قضیه این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود یا خیر.

منبع: ایرنا

کد خبر 438710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.