بیش از ۲۵ درصد زنان در سمت‌های مدیریتی هستند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بیش از ۲۵ درصد زنان در سمت‌های مدیریتی هستند و در دولت برای جوانان برنامه‌ای لحاظ شده تا فعالیت‌های اقتصادی آنان بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار، در برنامه زنده اینستاگرامی اظهار کرد: اقدامات فرهنگی، بهداشت و سلامت در حوزه خانواده از اهمیت بسیاری برخوردار است در معاونت زنان سعی شده تا زنان و دختران جوان مخاطب گفت و گوهای بین نسلی باشند.

وی ضمن اشاره به ایجاد ارتباط مؤثر با برگزاری جلسات مختلف گفتگوهای بین نسلی و میان خانواده‌ها گفت: خانواده محل ارتباط است. امید است جوانان از مقوله گفتگوی مؤثر بهره بگیرند و بتوانند خودشان مطالبه‌گر باشند.

به گفته او در معاونت زنان تلاش بسیاری برای تصویب و اجرایی شدن قانون حمایت از نوجوانان و جوانان شده است و امیدواریم رعایت حقوق کودک و نوجوان از اهمیت بالایی برخوردار شود.

ابتکار افزود: ۱۲ مهارت تدوین و در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است، علاوه بر آن با تشکل‌های دانشجویی همکاری شده است تا مهارت‌های زندگی مناسب سازی شده و در راستای متعالی‌تر شدن خانواده تلاش شود.

وی گفت: مشکل اساسی که جوانان با آن مواجه هستند مقوله اشتغال است و باید برای این افراد فرصت شغلی ایجاد کرد، هرچند به دلیل تحریم‌های ظالمانه تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور، اظهار کرد: تاب آوری باید با امید همراه باشد تا گفت وگوی بین نسلی در خانواده، جامعه و در عرصه بین المللی مورد توجه قرار بگیرد.

ابتکار با اشاره به واقع گرا بودن جوانان امروزی گفت: در دوره‌های پیشین نیز جوانان می‌دانستند استقلال برای ایران در گرو ایثارگری محقق می‌شود جوان امروز می‌خواهد در فضای امن و آزاد زندگی کنند و به خواسته‌هایشان بر اساس مقررات دست‌یابند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کادر درمان از نسل جوان هستند که در عرصه بهداشت و دانش بنیان در حال فعالیت هستند. جوانان با اعتقاد و علاقه باید به فعالیت بپردازند تا از مرحله ایده به خلاقیت برسند.

ابتکار گفت: در تشکل‌ها و خیریه‌ها شاهد فعالیت مناسب جوانان هستیم. جوانان به دنبال فعالیت در عرصه محیط زیست هستند و حتی شهدای این عرصه از نسل جوان هستند.

این مقام مسئول افزود: تعداد جوانان مسئول در حوزه‌های مختلف اندک است. در حالی که بیش از ۴۰، ۵۰ برند توسط جوانان این مرز و بوم ثبت شده است این افراد تلاش کرده و فقط به دنبال آموزش نبودند به نوعی به مهارت‌ها نیز تاکید دارند. جوانان راهگشا هستند و در این برحه نباید افراد پرتلاش دهه‌های ۷۹ و ۸۰ را نادیده گرفت.

ابتکار در خصوص حقوق اعضای دولت گفت: اعضای دولت حقوق نجومی نمی‌گیرند، مثلاً من که حقوقم را به عنوان هیأت علمی از دانشگاه می‌گیرم، همان حقوق هیأت علمی هست با مقداری اضافه کار که اگر در دانشگاه به کار علمی ام بپردازم بیش از این است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در در خصوص برنامه‌های لازمه برای جوانان تصریح کرد: معاونت زنان و دولت برای جوانان برنامه‌های ویژه ای دارند اما این سوال مطرح است که این برنامه‌ها چقدر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: هیچ کشوری شرایط کنونی کشور ما را ندارد، برای مثال جنگ روانی از سوی ماهواره و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. در حالی که تدوین برنامه‌های مناسب در کشور باعث رشد کشورها در زمینه دانش بنیان می‌شود.

ابتکار گفت: گردشگری ایران قبل از کرونا رو به رشد بود اما اکنون این صنعت به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده است هر چند مشکلات موجود باعث تاب آوری جامعه در برابر مشکلات اقتصادی شده است.

به گفته او شرایط تحریم مانع صادرات و مراودات ما با دیگر کشورهای دنیا شده است. در بسیاری از اقدامات تولیدات داخلی داریم در غیر این صورت کشور دوام نمی‌آورد.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر تولیدات داخلی در زمینه بهداشتی افزود: با وجود تحریم‌های سخت تلاش برای تولیدات داخلی در سطح مطلوب است برای مثال در دولت اصلاحات ایران در زمینه نانو توانست وارد عمل شود و در حال حاضر جز کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به انتصاب زنان در سمت‌های دولتی افزود: بیش از ۲۵ درصد زنان در سمت‌های مدیریتی هستند و در دولت برای جوانان برنامه‌ای لحاظ شده تا فعالیت‌های اقتصادی آنان بیش از پیش مدنظر قرار گیرد بنابراین باید شنونده مشکلات این قشر از جامعه باشیم هرچند باید قبول کرد که نارسایی‌های وجود دارد.

کد خبر 438652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.