گرد و غبار صحرایی علائم آلرژی را بدتر می‌کند

متخصصان هشدار داده‌اند در صورتی که افراد مبتلا به آلرژی و آسم در مسیر گرد و غبار صحرایی قرار بگیرند علائم بیماری آن‌ها شدت پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ذرات کوچک گرد و غبار صحرایی می‌تواند چشم، بینی و گلوی افرادی را که در مسیر حرکت آن‌ها قرار می‌گیرند، تحریک کند؛ کسانی که به آلرژی و آسم مبتلا هستند بیشتر از دیگران با این مشکل روبرو می‌شوند. این اتفاق به کرم گرد و غبار مربوط نمی‌شود، بلکه طوفان گرد و غبار، آلودگی هوا و دیگر مواد حساسیت‌زا در فضای بیرون از منزل می‌تواند علائم بیماری آسم را وخیم‌تر کرده و تنفس را دشوارتر کند.

گرد و غبارهایی که از صحرا ناشی می‌شود ممکن است چندین بار در سال رخ دهد. بعضی مواقع شدت آن‌ها بیشتر است و حساسیت‌های زیادتری را ایجاد می‌کند، اما با رعایت کردن چندین اقدام ساده می‌توان خطراتی که گرد و غبار صحرایی برای سلامتی افراد دارد به میزان قابل توجهی کاهش داد. برای مثال افراد می‌توانند گزارش‌های هواشناسی را که اطلاعاتی در مورد کیفیت هوا ارائه می‌دهد، پیگیری کرده و در صورتی که شرایط بدتر شد در منزل بمانند و دستگاه تهویه هوا را روشن کنند.

توصیه می‌شود افراد در بیرون از منزل از ماسک استفاده کنند؛ در این صورت ذرات گرد و غبار نمی‌تواند وارد دهان و بینی آن‌ها شود. به منظور کنترل کردن علائم آسم و آلرژی افراد می‌توانند از رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک خود پیروی کنند. از آنجایی که استرس می‌تواند کنترل‌ کردن علائم آسم و آلرژی را دشوارتر کند، توصیه می‌شود افراد آرامش خود را حفظ کنند. استرس و اضطراب می‌تواند شدت و مدت زمان علائم حساسیت را افزایش دهد. در صورتی که علائم آلرژی یا آسم به دلیل گرد و غبار صحرایی بدتر شد افراد می‌توانند با یک متخصص آلرژی صحبت کنند.

کد خبر 438568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.